Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1929183
Mijn zus heeft een kruising border terriër/jack russell. Senna is bijna 2 jaar oud, ze is ongeveer 3mnd terug gesteriliseerd. Ze heeft altijd brokken gegeten maar nu sinds 3 weken kvv (smuldier), dit na advies en aandringen van mijn kant ;). Senna heeft namelijk last van jeuk... Vuurrode oksels en liezen waar ze veel aan bijt. Het zou niet voergerelateerd zijn volgens de homeopaat waar ze zijn geweest (toen voerde mn zus nog brok). Senna krijgt nu Pulsatilla maar er lijkt geen enkele verbetering in te zitten. Ik heb gezegd dat ze het vers voeren zeker langer de tijd moet geven om daar evt. resultaten van te gaan zien. Senna heeft er behoorlijk last van en we komen er maar niet achter wat het kan zijn.

Senna heeft ook in het voorjaar erg veel last van jeuk aan haar pootjes, een reactie op opkomende/bloeiende grassen waarschijnlijk. Hiervoor krijgt ze dan tabletjes van de DA wat wel helpt.

Ze denken er wel aan om een allergietest uit te laten voeren, maar ik ben bang dat de DA ze dan overhaalt om Senna op hypoallergene brok te zetten...

Iemand nog ideeën bij de omschreven klacht(en)?
Door BubbaBling
#1929216
DJ en Doerak schreef: Mijn zus heeft een kruising border terriër/jack russell. Senna is bijna 2 jaar oud, ze is ongeveer 3mnd terug gesteriliseerd. Ze heeft altijd brokken gegeten maar nu sinds 3 weken kvv (smuldier), dit na advies en aandringen van mijn kant ;). Senna heeft namelijk last van jeuk... Vuurrode oksels en liezen waar ze veel aan bijt. Het zou niet voergerelateerd zijn volgens de homeopaat waar ze zijn geweest (toen voerde mn zus nog brok). Senna krijgt nu Pulsatilla maar er lijkt geen enkele verbetering in te zitten. Ik heb gezegd dat ze het vers voeren zeker langer de tijd moet geven om daar evt. resultaten van te gaan zien. Senna heeft er behoorlijk last van en we komen er maar niet achter wat het kan zijn.

Senna heeft ook in het voorjaar erg veel last van jeuk aan haar pootjes, een reactie op opkomende/bloeiende grassen waarschijnlijk. Hiervoor krijgt ze dan tabletjes van de DA wat wel helpt.

Ze denken er wel aan om een allergietest uit te laten voeren, maar ik ben bang dat de DA ze dan overhaalt om Senna op hypoallergene brok te zetten...

Iemand nog ideeën bij de omschreven klacht(en)?
Wat voor een tabletjes zijn dat als ik vragen mag.
Bubba heeft ook 'hooikoorts', maar zo erg dat hij aan de prednison zit de hele zomer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door