Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1928962
Voor Bubba wil ik toch eens kijken naar een holistische DA.
Hij heeft eliminatie dieten gehad, allergietesten, afkrabsels etc... tijd voor wat anders.

Maar wat is dit precies voor een DA en wat voor een therapie / gebruikersmethode hebben ze?
Door Suzanne
#1929034
BubbaBling schreef: Voor Bubba wil ik toch eens kijken naar een holistische DA.
Hij heeft eliminatie dieten gehad, allergietesten, afkrabsels etc... tijd voor wat anders.

Maar wat is dit precies voor een DA en wat voor een therapie / gebruikersmethode hebben ze?
Ik zeg "Tannetje" ;-)
De Oase (advertentie hieronder, van BP dus)..
Ik ken haar niet persoonlijk, maar hoor goede verhalen over haar...

Suzanne
Door nienk
#1929128
ik ga met Reus naar Stefan Veenstra, http://www.natuurlijkgezondedieren.nl

Hij werkt met de westerse geneeskunde (zegmaar, wat wij als 'gewoon' beschouwen') en daarbij veel van de oosterse/chinese geneeskunst. op de site is onder 'behandelmethoden' te vinden wat hij allemaal gebruikt. Ook de versvoeding is belangrijk voor hem.

Naar wat ik begrepen heb werkt iedere holist weer een beetje anders, gebruikt andere aspecten van verschillende geneeskunsten, het is maar net waar hij/zij in opgeleid is. Uitgangspunt is voornamelijk dat ze uitgaan van het aanpakken van de oorzaak, in plaats van bestrijden van de symptomen (wat de westerse geneeskunst, hoe je  het ook wend of keert, doet).

ik zou je aanraden gewoon eens op internet te kijken wie er bij jou in de buurt zit, het lijkt me belangrijk dat jij en je hond je op je gemak voelen bij de dokter. Ik moest persoonlijk best een beetje wennen aan de manier van werken van Stefan, maar toen ik zo snel al resultaat zag was ik om! er voor open staan en 'eerst zien, dan geloven' werkte prima.

succes!!
Door BubbaBling
#1929132
Suzanne schreef: Ik zeg "Tannetje" ;-)
De Oase (advertentie hieronder, van BP dus)..
Ik ken haar niet persoonlijk, maar hoor goede verhalen over haar...

Suzanne
Ok dankje.
Ik ga het op mijn gemak eens bekijken  ;)
Door nienk
#1929142
ai ja, maar ik vind persoonlijk die site van onze DA wel duidelijk als uitleg wat de mogelijkheden allemaal zijn. die 2e link die ik je gaf is een overkoepelend iets van complementair werkende artsen, daar staan misschien ook wel adressen op.

edit
http://www.stehd.nl

is hèt opleiding instituut voor hol DA's, staat wat het inhoudt, en ook een lijst met links.
Laatst gewijzigd door nienk op di 08 feb 2011, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#1929145
Anders Tannetje advies vragen voor een collega in Friesland?
Ik heb geen ervaring met een holischistch da in Friesland.
Ik ga zelf altijd naar Zeist,
Als ik straks in Friesland woon, ga ik ook gewoon naar Zeist.
In den hoek(de holistische praktijk waar ik kom) zit ook de opleiding voor de gewone dierenarts die zich wil bijscholen tot holistisch da.
Maar wij rijden nu vanuit Krommenie ook regelmatig naar Sneek voor de waterpoort.
als je een auto hebt, je werktijden flexibel kan indelen, dan is voor ons de keuze, kiezen voor wat voor ons goed voelt.
Door charmed
#1929318
BubbaBling schreef: Nienk, amsterdam is te ver ik woon in friesland  ;)
http://dierenarts.startpagina.nl/ (helemaal onderaan staat een rijtje met holistisch werkend dierenartsen (aan de rechterkant) dus toch niet helemaal onderaan :)
Ik zal eens kijken, weet dat er hier ook eentje in de buurt moet zitten, maar kan deze zo snel niet vinden.
Laatst gewijzigd door charmed op di 08 feb 2011, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door