Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1928495
Vrijdag 21 januari heeft Misty iets fout gedaan in het bos, 's middags kon ze niet op haar rechterachterpoot staan, ze steunde alleen op haar teentjes. Rimadyl en traumeel erin en zaterdag ging het al 70% beter. Zondag was er niets meer van te zien en heeft ze ook gewoon in het bos los gelopen en best hard gerend. Geen centje pijn. Maandag staat ze stokkreupel op, dat was de 24e. Lijnrust in combinatie met Rimadyl 100mg gaf wel iets verbetering maar niet van wow. Ze bleek na 6 dagen ook niet goed tegen de Rimadyl te kunnen, overgeven, maag rommelen, misselijk etc etc. Gestopt met de Rimadyl en toen verdwenen de klachten wat dat betreft direct. Ze krijgt nu cox remmer van de groene os en Analgos tegen de pijn. Je ziet het wel verbeteren maar echt heel langzaam, echter zodra ze iets meer gaat belasten dan stap, trage draf gaat het direct weer fout. Ze blijft structureel haar poot naar rechtsbuiten zetten, staat niet volledig op haar voetzooltje, en bij lopen draait ze haar knie iets naar buiten. Als ze rustig loopt gaat het best redelijk maar zodra ze ook maar iets belasting erop zet voor een klein sprintje is het gelijk weer bal. Ze is behoorlijk startkreupel wat zich hersteld na een pas of 60-100 desalniettemin blijft ze hem ontlasten als ze stil staat en blijft ze min of meer op haar teentjes staan. De afgelopen 2.5 week heeft ze met name aan de lijn gelopen en verders geen inspanning mogen doen.

Bovenstaande heb ik zojuist aan Maarten gemaild zodat hij alvast op de hoogte was. Voor morgen staat er een afspraak voor 16.00uur. Nu kreeg ik onderstaande mail terug. En daarin staat precies waar ik al bang voor was :-[ :-[

dit riekt naar een voorste kruisband letsel: overrekking (gunstigst), partiele verscheuring (hangt ervan af hoeveel) of complete verscheuring (is alleen operatief op te lossen). We zullen morgen een aantal testen op tafel doen en eventueel foto’s maken om een en ander uit te sluiten cq te bevestigen. Ik zie jullie morgen,

Willen jullie aub duimen dat het allemaal meevalt :-[ :-[
#1929883
Duimpjes hebben geholpen, ikke is zooooo blij.

Bij het klinisch onderzoek liet Misty duidelijk merken dat de knie wel verdomd veel zeer deed. Voor Maarten was het toen echter al wel duidelijk dat de voorstekruisband godzijdank niet gescheurd was. Echter dat deze een fikse optater heeft gekregen stond direct als een paal boven water, Hij wilde toch even een foto maken om te kijken of de meniscus ok was. Op de foto werd bevestigd dat de kruisband zat waar die hoorde te zitten, dat er geen afwijkingen te zien waren aan de meniscus, dat de botstructuur ok was echter er was wel geringe mate van artrose te zien. Niets bijzonders en zeker niets wat deze klachten kan veroorzaken. Eindoordeel een hele fikse verrekking. 4-6 weken lijnrust, 7 dagen previcox voor de zekerheid en dan moet moeder natuur de rest doen. Een betere uitkomst had ik me niet kunnen wensen!! Dat de kruisband niet gescheurd is heeft o.a. naast een doses mazzel te maken met het feit dat ze behoorlijk gespierd is. Pfff ben zoooooo blij!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door