Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1928129
Ik weet niet waar Chendo ingezeten heeft, maar hij heeft een hele opgezwollen rode neusbrug, het jeukt hem vreselijk. Ook de zijkant van zijn lip heeft hij helemaal kapot gekrabt.
Wat kun je gebruiken bij een acuut allergische reactie?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 07 feb 2011, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#1928325
Zo, Chendo heeft een prik gehad.
De DA kon ook niet zeggen waarvan het komt maar dat het een reactie op iets is geweest is duidelijk. Hij zei dat je dit ook ziet als ze in de brandnetels gezeten hebben of een pad in hun bek gehad hebben maar aangezien het winter is kon het dat niet zijn. Manlief zei dat hij tijdens de wandeling met z'n snuit in de molshopen gezeten heeft. Wie weet heeft iets hem gestoken.
#1928577
Ik weet niet hoe lang het duurt voordat zo'n spuit gaat werken, maar z'n neus ziet er behoorlijk gehavend uit. Komt misschien ook wel van het wrijven omdat hij er zo'n jeuk aan had. Kan ik daar nog iets opsmeren om het te verzachten?

Afbeelding

Afbeelding
#1929133
Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat het een allergie is. Het is echt een reactie op iets of het is een ontsteking denk ik.  Het zit alleen aan de rechterkant van zijn neus. Het voelt ook wat dikker. Ik ga het zo meteen even schoonmaken en dan zilverwater en/of tea tree op doen. Misschien dat het iets doet.
#1929975
Dit heb ik al 2 keer eerder gezien!

Hier hond 1 (na een dag of 2)
Afbeelding


Hier hond 2
Afbeelding
En na 9 dagen
Afbeelding

Het lijk er heel hard op!
Ze hadden een hotspot door een bacterie. Pyodermite
In een paar dagen was de jeuk weg en ook de wond mooi aan het genezen.
De haren op de wond hebben ze weggeknipt.

Hoop dat je hieraan wat hebt.
Laatst gewijzigd door kaszi op di 08 feb 2011, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door