Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door miauw
#1926508
Las dat katten soms een ei waarderen. Dit ook rauw geven of zacht gekookt of juist hard. Wanneer gekookt hoeveel minuten dan?
Door Lonaa
#1926512
Bij mij krijgen ze een ei rauw, zonder schil. dan hoeven ze het niet. :)

Andere katten willen het niet rauw, maar stelen mijn hard gekookte ei. ;)
Door fem fatale
#1926795
Bij mij krijgen ze het rauw, met schil. Ik doe het ei een beetje hardhandig in een bakje, dan zit er een flinke barst in en mogen ze het verder zelf uitzoeken.
Door Limpy
#1927010
Hier krijgen ze er 3 een ei in de vorm van eendagskuikens.

Limpy blieft alleen heel af en toe wat eigeel, zacht en kort gekookt anders lust hij het niet.
Door miauw
#1927706
Dus het is blijkbaar niet schadelijk als de kat stukjes schaal binnen krijgt?

Nou in ieder geval genoeg mogelijkheden om het ei aan te bieden, hopelijk accepteert het want het blijkt gezond te zijn net als voor ons.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1927869
Ja ei is gezond en maakt daarom ook onderdeel uit van het menu. Hele stukjes schaal kunnen geen kwaad, maar de kans bestaat volgens mij dat het niet of niet goed verteerd wordt. Ik geef ook ei met donsjas; eendagskuikens.
Door fem fatale
#1927973
Hier eten ze wel eens schaal, en de fretten ook, en van verteringsproblemen heb ik nooit wat gemerkt. Maar de schaal gaat per ongeluk mee naar binnen - bij de katten dan, de fretten laten uit principe nooit voer liggen - en ik geloof niet dat ze het lekker vinden.

Overigens eten maar 2 van de 3 katten hier ei, Plien lust het echt niet en die lust ook geen kuikentjes.
Door Too
#1928237
Hier lusten ze beide varianten... uit de schil 'moet' wel even geroerd anders wil Cera graag de bal uit de bak hengelen  >:( >:(
Door swenny
#1933847
Gisteravond mij katten voor het eerst rauw ei gegeven. De oudste moest er niets van weten. De jongste  heeft uiteindelijk blijkbaar wat eigeel op. Maar helaas.... gisteravond mocht ik lekker kots op gaan ruimen :(  En vanmorgen zag ik zelfs nog een hoopje overgeef op de bank liggen. Gelukkig kon de hoes eraf en wassen, maar nee, voor mij geen ei meer (tenminste, niet meer voor de katten ;))
Door 202Spots
#1934013
swenny schreef: Gisteravond mij katten voor het eerst rauw ei gegeven. De oudste moest er niets van weten. De jongste heeft uiteindelijk blijkbaar wat eigeel op. Maar helaas.... gisteravond mocht ik lekker kots op gaan ruimen :( En vanmorgen zag ik zelfs nog een hoopje overgeef op de bank liggen. Gelukkig kon de hoes eraf en wassen, maar nee, voor mij geen ei meer (tenminste, niet meer voor de katten ;))
Misschien eerst 'n beetje losse roer ei van bakken?
Door miik
#1938733
Mijn kat is gek op kwark en yoghurt.
Missschien lust jou kat dat ook wel en dan beetje van het ene met wat ei erdoor...
en dan misschien niet alles in 1x geven...
Door Envie
#1944875
Mijn katten ook eens ei gegeven.....kwam er bij de noor groenig slijmerig (heeeeeel vies  >:( ) weer uit. Ochtend bezig geweest om die drit uit haar staart en broek te spoelen, kussentjes uitgewassen, vloer gedweild. Het andere katje ook aan de schijterij, alleen iets minder erg.
Voor ons voorlopig ook geen rauw ei meer maar hutsekluts uit n pannetje.
Door Nathascha
#1947514
tot nu toe alleen de gekookte variant gegeven. Als ik zondag een ei voor mezelf kook, kook ik ook voor de katzels.
Ik roer het door de vleesmix heen. Ze eten er dan tenminste nog iets van. Niet alles. ongeveer de helft. Maar gewoon alleen ei blieven ze hier niet.
Ik zal ook eens de psychen van mezelf voor gaan bereiden, en dan toch ook eens kuikens proberen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door