Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nikan
#1926039
Onze Nikan (7mnd) barft al van af 2mnd. toen hij bij ons kwam.
We hebben een zo  gevarieerd mogelijk menu samengesteld.
Nu krijgt hij opeens roze plekken aan de binnenkant van zijn voorpoten en daar zitten ook kleine bobbeltjes. Hij heeft ook jeuk op die plekken en de vacht wordt dunner. Aan de zijkant naast zijn bek dezelfde verschijnselen.
Komt dat iemand bekend voor??? :-[
Door Nynke
#1926173
heb je hem iets anders gegeven als anders ? Of een ander wasmiddel gebruikt ??
Door Nikan
#1927965
Sorry dat ik nu pas antwoord.
Vanmorgen bij de DA geweest.
Weet niet precies wat het is. Nikan kreeg spuitje tegen de jeuk. Hopelijk stopt hij dan met likken en gaat het over.
Nikan kreeg geen andere voeding, maar ik heb wel zijn mnatjes gewassen omdat hij een paar weken geleden diarree had en erop gepoept had. Ik hoop dat dat de oorzaak was. Dank je voor de reactie.
Door **Jolanda**
#1928004
Matjes maar even in de wasmachine doen en een scheutje azijn erbij. Hopelijk ligt de oorzaak.
Mocht het aanhouden zou ik toch een eliminatie dieet doen.
Door Veerle-scrappyToo
#1930372
Als het echt aan de matjes zou liggen zou ik verwachten dat ook de rest van zijn lijfje er last van heeft zoals zijn buik.
Heeft hij misschien ergens in gelopen van struiken of zo waardoor hij jeuk kan hebben aan alleen die pootjes, of in iets gegraven?
Dat spuitje zal waarschijnlijk wel cortisone geweest zijn  :-X
Ik hoop in elk geval dat het opgelost is, anders toch maar op zoek naar een oorzaak in plaats van elke keer een spuit te laten zetten.  Die spuiten helpen nu meteen om de jeuk weg te nemen maar de oorzaak is er niet mee weggenomen waardoor het steeds terug kan komen.
Door smulpaap
#1930439
Wat ik in het begin deed was een dagboek bijhouden van de vier honden ,om na te gaan hoe ze op elke vleessoort ,vleesbot en de porties orgaan groenten etc zouden reageren .
Door Lizzy
#1931291
[quote="Nikan"]
Sorry dat ik nu pas antwoord.
Vanmorgen bij de DA geweest.
Weet niet precies wat het is. Nikan kreeg spuitje tegen de jeuk. Hopelijk stopt hij dan met likken en gaat het over.
Nikan kreeg geen andere voeding, maar ik heb wel zijn mnatjes gewassen omdat hij een paar weken geleden diarree had en erop gepoept had. Ik hoop dat dat de oorzaak was. Dank je voor de reactie.
[/quote]

Wat heeft de DA er nou ingespoten?

En wat voor voeding geef je Nikan dan nu?

Heb je toevallig nieuwe planten in je huis of tuin?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door