Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dizzy
#1926334
Hallo, sinds vanavond heeft mijn pupje ineens een soort van pus wat uit haar ene oogje komt. Wat zou dit kunnen zijn en is er iets wat ik er aan kan doen?
Door renate1985
#1926377
waarschijnlijk heeft jou pup een soep oogje.
even water koken, af laten koelen en met een watje schoonmaken.
Verder kan het geen kwaad.

Oh ja als het oogje eromheen rood is dan is het ontstoken dan zou ik even naar de DA gaan, tenzijn andere daar misschien tips voor hebben.
Is het niet rood, donker rood, dan is het waarschijnlijk een soep oogje
Door Dizzy
#1926390
Tsja het is een dog, die hebben altijd rode ogen. Maar zal in ieder geval met het water schoonmaken en dan kan ik het morgen nog even aankijken. Dank je
Door Lizzy
#1926410
Yakult bevat suiker of zoetstof dus dat moet je niet aan je hondje geven. Je kunt eventueel ook wat oogdruppeltjes van Similasan nr 2 in het oog druppelen.
Door Esther Q
#1926422
Als je schoonmaakt met een doekje en afgekoeld gekookt water, let dan op dat je het doekje maar 1 keer gebruikt en meteen weggooit. Als je met hetzelfde doekje meer keren over het oog wrijft dan verspreid je alles en helpt het niets :)
Door Nynke
#1926446
of een beetje afgekoelde kamillethee in het oog druppelen, dat verzacht en kalmeert het oog ook  :)
Door Mevroi Kruim
#1926470
Nynke F schreef: of een beetje afgekoelde kamillethee in het oog druppelen, dat verzacht en kalmeert het oog ook  :)
Maar dan wel van een zakje, thee van losse kamille zit vol met kleine fiebeltjes die je er niet uitgezeefd krijgt en die gemeen kunnen irriteren.
Door Dizzy
#1926548
Bedankt voor de tips allemaal. Ik had het met een wattenpad gedaan. Ik zal het vandaag nog een paar keer doen. Volgens mij heb ik geen kamillethee in huis, maar er zijn wel wat supermarkten open vanmiddag. Ze had vanochtend het oogje helemaal dicht zitten doordat de pus ging koeken. Zielig hoor.
Door Nynke
#1926869
Mevroi Kruim schreef: Maar dan wel van een zakje, thee van losse kamille zit vol met kleine fiebeltjes die je er niet uitgezeefd krijgt en die gemeen kunnen irriteren.
dat was ook mijn gedachte, ik denk nooit in losse thee  :-\ :-\
Door Dizzy
#1928920
Vandaag toch maar even naar de DA geweest. Dizzy had haar oog helemaal dichtzitten vanochtend, echt zielig.
Ze heeft nu een antibiotica zalfje gekregen die4 x per dag aangebracht moet worden. Hopelijk is het snel weg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door