Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marchje
#1926150
Ga morgen weer een menuutje voor twee weken in elkaar draaien voor de honden. De zalmkoppen zijn 600/700 gr en in één keer voor de eerste keer vind ik dat wat aan de hoge kant. Ik wil ze dus doormidden snijden. Iemand een tip hoe ik die het beste door midden kan halen?
Door malimaniac
#1926168
Idd bek open en dan door de midden. Met een scherp mes is het goed te doen.
Mijn vader doet het altijd, als ze nog bevroren zijn, met een zaag  :biggrin2: Maar ja hij verdeeld alles met een zaag.
Door Lonaa
#1926171
Ik doe het anders, en ietwat ortodox...

Hakbijl of broodmes pakken, vork pakken (oid), vis op z'n kant, vork in het oog steken, de kop in. Dan heb je grip.  :biggrin2: En dan hakken, of snijden.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1926294
Ik gebruik een scherp vleesmes en een snoeischaar, is best goed te doen.
Eerst knip ik de onderkaak in 2en met een snoeischaar, dan ook de bovenkaak.
Daarna in dezelfde lijn maar dan de achterkant ook inknippen.
En dan gaat het mes midden op in de kop, een keer naar voren een keer naar achteren, laatste stukje met de snoeischaar en doormidden is ie  :)
Door Lobbes2009
#1926358
Ik doe het gewoon met een wildschaar (ik knip eigelijk alles met de wild schaar als het niet geknipt kan worden met de wild schaar ik het niet voor mijn hond) en dan op de zelfde manier als bij voorganger hier boven geschreven heeft ;)

Succes
Gebruikersavatar
Door pike
#1926563
Ik doe ze ook met de snoeischaar en de weke delen met het mes doormidden knippen/snijden als ze al ontdooid zijn. Gaat heel gemakkelijk en geen gespetter.
Door Nicolette Wildschut-Kamst
#1926964
Ah bedankt voor de tips! Ik wilde binnenkort voor het eerst zalmkop gaan halen op de markt. Heb nog niet eerder iets van vis gegeven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door