Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door margje
#1925592
Ik zie dat jullie hier allemaal dingen voeren die niet bij de supermarkt op de hoek verkrijgbaar zijn.  ;) Nu was mijn vraag: kun je ook barfen met vlees en botten die wél bij de supermarkt te koop zijn?  Dus met b.v. kippenbout, lamssteak, rundergehakt en dat aanvullen met hart en pens van rodi? Of moet je persee dingen zoals haas en parelhoen voeren?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1925602
Ik denk dat je niet alles kunt krijgen bij de reguliere supermarkt. Daarnaast is het ook belangrijk dat je gevarieerd voert. Dus veel verschillende soorten vlees, bot en vis.
En het moet ook nog een beetje betaalbaar blijven wat ik aan de honden zal voeren, want ze eten echt niet duurder als ik hoor ;)
En er zijn tegenwoordig zo veel leveranciers op versvlees gebied die het ook nog aan huis bezorgen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1925643
HEt is wel mogelijk natuurlijk, bij de supermarkt en de slager kun je ook aan voldoende afwisseling komen. Maar dan heb je wel een hele grote en goed gevulde portemonnee nodig.  ;)
Door margje
#1925659
Oh, oke. Dan wordt het niks ben ik bang. Het moet financieel ook leuk blijven  ;)

Hopelijk komt er nog eens een barf leverancier die ook in afgelegen gebieden wil leveren. Ik speelde met de gedachte aan barf te beginnen, maar dan moet ik natuurlijk wel aan de ingredieënten kunnen komen.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1925665
Er zijn best wel wat leveranciers die in heel Nederland leveren.
Weet niet waar je precies woont??
Meestal als de afstand wat groter is, is het handig om met meerdere mensen te bestellen, ivm vervoerskosten.

Zo bestellen we vanuit de Flevopolder eens in de 3? maand bij Lupa. Die zit in het zuiden van Noord-Brabant, maar omdat onze bestelling groot genoeg is (minimaal 200 euro), komen ze wel.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1925680
Voor Friesland heb je iig Herby en Lupa die bezorgen.
Dit is een verzameltopic voor Lupa begin maart in Leeuwarden. Weet niet of dat te doen is qua afhalen.
Er zijn hier best wel meer mensen vanuit Friesland.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 382.0.html

Je kunt zelf ook een keer een oproep doen in verzamelplaats om te inventariseren wie er vanuit Friesland mee willen bestellen.

www.lupa-diervoeding.nl
www.herbyvers.nl
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1925707
margje schreef: Ik woon in friesland. Zou graag horen wie hier wel bezorgt.
je kunt hier genoeg adressen vinden van leveranciers hoor ;)
even zoeken
enne er zitten hier ook mensen uit Friesland
Door Lizzy
#1925708
pike schreef: HEt is wel mogelijk natuurlijk, bij de supermarkt en de slager kun je ook aan voldoende afwisseling komen. Maar dan heb je wel een hele grote en goed gevulde portemonnee nodig.  ;)
Dat is exact wat ik wilde zeggen.
Door Marchje
#1925743
Er zijn hier meerdere mensen uit Friesland hoor ;) Ik woon ook in Friesland. In de verzamelplaats loopt nu een topic voor te bestellen bij Lupa rond eind feburari, ik heb voor twee weken terug besteld bij poelier vd Wal in Kollumerzwaag en zo zitten er nog wel een paar adresjes. Als je verzamelplaats en vraag-aanbod in de gaten houdt kom je een heel eind.

Waar in Friesland woon je?
Door margje
#1925779
ik kom al een heel eind met de linken die choopy mij gaf. Bij herbyvers is het min. bestel bedrag 60 euro dus daar zou ik zelfs alleen kunnen bestellen.

bedankt allemaal voor de antwoorden!

Maak binnenkort wel een nieuw topic aan over hoe te beginnen.  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door