Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door WillyP
#1925300
dat brokken echt geen goed doen! En zeker niet bij Baiko.  

Woensdag stonk het als een oordeel in huis, we hebben de hele kamer en bijkeuken nagezocht of we toevallig niet iets vonden. Maar hoe dichter we bij Baiko in de buurt kwamen hoe erger de stank werd. Zelfs boeren liet hij vliegen. Hoe kon dat nu? Donderdag nog zo´n stank. En zijn ontlasting, raar kleurtje, losse flodder, BAH! Ik snapte er nog steeds niks van. Nadat hij opgedroogd was na de wandeling en ik hem ging borstelen zag ik een hele rode huid tussen de achterpoten, en ja hoor, ook onder zijn oksels. Nou ja, precies als toen hij brokken at.  :-\

´s Middags kwam ik ineens op het antwoord: Dinsdag was ik bij de paarden geweest, waar hij altijd mee naar toe gaat en daar staat vaak een bakje brokjes voor de hondjes daar. Maar dat wordt altijd ´zwaar bewaakt´ door Perro de jack russel. En die eet het dan maar heel snel op. Stel dat hij niks meer krijgt. Dit keer was mijn routine niet als anders. En was ik niet in de buurt van het bakje brokjes en was Perro dus ook niet daar, want ik was daar niet. Maar Baiko wachtte nog altijd op mij, omdat ik altijd daar terug kom met Kelly (het paard) Deze keer bleef ik direct in de bak om te stappen. En Baiko is denk ik een beetje gaan rondneuzen daar. Normaal zit hij bij het hek te wachten als ik naar de bak ga, maar nu was ik daar al. Toen ik klaar was en Kelly weer weggezet had zag ik dat het bakje leeg was. Toen had ik er nog niet bij nagedacht. Want meestal is het leeggegeten (door Perro) Maar ik bedacht pas later dat Perro in de wei aan het rennen was en voorbij gaande fietsers aan het afblaffen was :-X
Tja, dan zit er maar 1 ding op, dan was het verdwenen in de buik van Baiko. Maar die heeft het dus moeten bekopen met stank, diarree, jeuk en rode huid.

Ik ben na twee jaar wat makkelijker geworden en dacht dat het zo´n vaart niet zo lopen als hij een paar brokjes toevallig binnen zou krijgen (niet dat ik het hem zelf geef of iemand anders). Twee jaar geleden was ik er heel erg op gebrand dat hij niks meer van brokken kreeg. Nou, nu dus ook weer! GEEN BROKJE meer voor Baiko!

Brok geeft alleen maar ellende!
Door Kemi
#1925319
Jee, zie hier dus het bewijs! Arme Baiko, hopelijk gaat het snel weer over!
Laatst gewijzigd door Kemi op vr 04 feb 2011, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1925383
De stank is nu wel weg, de rode plekken zullen langer duren. En vandaag ook weer normale ontlasting.
Hij at trouwens woensdag ook zijn stuk spiervlees niet op. Hij liet dus gewoon bijna de helft liggen voor die dag, en dat zijn we helemaal niet gewend.
Door Francisca
#1925397
Wat een pech toch  :o , die lieve schat! Denkt hij lekker stiekum wat te kunnen snoepen  :P is hij er ziek van  :'( . Ben zelf ook nog erg voorzichtig en bijna panisch  ;D wat brokjes, of snoepjes betreft. Was vanmiddag kippenvoer halen en zag daar gedroogde koeienhuid staan. Hoe natuurlijk is dat nog? Volgens de verkoper geen chemische toevoegingen alleen de gepekelde huid van een koe? Zou jij dat aandurven? De gedroogde long is een succes maar wel hap slik weg! Niet echt een beloning waar hij lekker lang mee doet...
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1925445
De gepekelde huid van een koe. Oftewel heel erg zout. Tenminste dat maak ik er dan van, dus ik geef het niet.

De long zit bij mij nu in de oven te drogen, ik ga het zo maar eens uitzetten en naar bed. Maar ik geef het vooral als beloninkje bij een oefening of bij thuiskomst. Niet als snack, dan moet je wat grover geschut gaan drogen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door