Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1924736
Heb vannacht weer 1 kilo long gedroogd en had nog wat plaats over en heb daar 4 nekken bij gedaan. Het totaal heb ong. 13 uur aangestaan, ik heb het vet een beetje weggeknipt en ze een keer door geknipt maar de dikke kanten zijn toch niet helemaal hard de dunne kanten wel. Hoe lang moeten nekken drogen en is het verstandig om ze er in zijn geheel op te leggen, wel een keer door midden natuurlijk.
Door Heutink
#1924941
Duurt dat zo lang in een droger? Ik heb laatst een poging gedaan nekken te drogen in de oven. Ze hebben er 8u in gelegen en waren 'kurkdroog'. Heb het een week in de koelkast gehad in een afsluitbaarbakje en toen waren ze op ;) maar nog super mooi aan het eind van de week.
#1925247
Heb een bepaalde methode ontwikkeld om het vet van de nekkies te halen. Dat scheelt toch echt wel een uurtje of 5/6 aan droogtijd.

Heb er foto's van gemaakt,  ik moet even kijken of ik ze hier verkleind kan plaatsen
Door deja
#1925259
*milik* schreef: Heb een bepaalde methode ontwikkeld om het vet van de nekkies te halen. Dat scheelt toch echt wel een uurtje of 5/6 aan droogtijd.

Heb er foto's van gemaakt,  ik moet even kijken of ik ze hier verkleind kan plaatsen
Nou als dat zou kunnen graag, ik vind van die nekken dat ze toch wel echt een behoorlijke beloning hebben. Ik heb trouwens ook zoveel mogelijk vet weggehaald.
Door deja
#1926176
dancingdaydream schreef: Ik sla ze voor het drogen altijd plat, en dan 12 uur.
Ik heb geprobeerd ze plat te slaan met een hakbijl maar ze nemen geen andere vorm aan ze blijven rond. Doe ik iets fout?
Door JvZ
#1931406
heb net 1 kilootje besteld bij de poelier en ga t  t weekend ook uitproberen :-)
hoop dat ik mn droogoventje nog voor t weekend binnen heb, anders gewoon die geleende nog even gebruiken :-)
als ik de pot met gedroogde kip en bieflapjes maar open maak staat onze golden meteen naast ons en eet de vingers er bijna bij op

ben zo blij dat ik nu iets heb wat hij  lekker kan eten zonder dat we uren in een winkel moeten zoeken naar iets waar "niks"geen rotzooi in zit
het is zo'n lekkerbek :-)))
en  ik vind t ook erg leuk om klaar te maken

gr
Jacqueline
#1932401
Oeps,zie de reacties nu pas (notificatie stond uit).

Ja ik schraap ze als een wortel :D, het mes op de foto is eigenlijk niet geschikt: ik gebruik het liefst eentje met een scherpe, iets omhoogstaande punt. Daarmee snij je de 2 pezen aan het begin makkelijk door. Extra voordeel daarvan is, dat ze niet meer zo krom blijven en je er meer in de droger kunt schikken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door