Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jeanette42
#1924422
Ben wel geinteresseerd in de Lotgering mixen, lijkt op zich goed, maar het is wel erg goedkoop. Kan dat wel goed zijn? Je hoort wel van mijn honden doen het er goed op, maar ja kun je dat zeggen over enkele maanden? Misschien voer je het 5 of 6 jaar en dan blijkt toch dat je hond te korten heeft opgelopen. Om een bepaald kwalitatief voer te maken zit je toch aan een minimale prijs van het vlees denk ik dan. Natuurlijk zit is er verschil met Carnibest bv. die toch hogere kosten maakt en daarom ook meer zal moeten vragen, maar ik vind de prijs wel erg laag voor een kilo vlees.
Dus ik was wel benieuwd naar meningen van anderen.
Door fransbulletje
#1924565
Dat is ook mijn gevoel bij Lotgering en dan ook nog eens dat er geen analyse van de voeding is dus wat zit er in?
Ze geven alleen maar percentage's spiervlees/orgaan/bot maar geen eiwit/vet/vitaminen/mineralen/ calcium/fosfor etc
Ik hou het maar bij Carnibest, duurder maar ze doen het er zo goed op en daar wil ik wel wat extra voor betalen.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#1924689
Ik denk dat er ook een stukje prijsverschil zit in de manier van verpakken. Carnibest zit in een worst met stevig plastic.
Lotgering zit in een plasticje net als bij de slager, ook op die manier gevouwen. Persoonlijk vond ik dat erg lastig. Mijn hond deed
het ook niet goed op lotgering, vacht werd dof en hij liet vreselijke winden.

Ik combineer carnibest met smuldier (in rol) zo druk ik de prijs toch iets.
Gebruikersavatar
Door Freggel
#1924851
Ik heb hier lotgering gehad voor onze oude muts. Maar idd de verpakking vond ik waardeloos. Da's eigenlijk ook de reden dat ik het niet meer bestel.

Als combi met andere KVV denk ik dat het prima kan, zou het niet als zijnde compleet voeren. Ik combineerde het dan ook met andere merken KVV, en daar deed onze oude muts het prima op.
Door Nicolette Wildschut-Kamst
#1924918
Het is idd niet duur maar ik geef het onze twee met plezier moet ik zeggen.
Het is niet heel super verpakt maar doordat het bevroren is vind ik dat geen probleem. Ik laat het heel kort even wat ontdooien en dan verwijder ik direkt het plastic en daarna gaat het in een plastic doos.
Smuldier is ook heel goedkoop maar dat vind ik er dus veel minder aantrekkelijk uitzien en ze eten het hier ook minder graag.

Ja en de lange termijn dat is van veel voeding, ook brokken, niet echt te zeggen denk ik. Samenstelling daarvan verandert ook zeer regelmatig.
De ene  hond leeft lang en gelukkig op een zelf gekookt prakje en de andere krijgt iets ernstigs terwijl hij/zij heel uitgekiend eet.
Onze vorige hond werd dik 14 op Frolic (let wel ik promoot dat niet maar was het enige wat ze wilde eten) en onze Mac kon vrijwel niets verdragen aan brokken waar gluten inzaten en kreeg enorme diaree en werd heel mager.
Nu op Lotgering heb ik een prachtig ogende hond, levendig en gezond en schitterend op gewicht.
Vooreerst blijf ik hierbij!
Door boskat
#1925373
Lotgering is slager,gebruikt  het vlees ,wat niet aan mensen verkocht wordt ,voor honden/kattenvoer
Vandaar dat Lotgering goedkoper kan zijn , dan oa Carnibest,Bandit enz.
Zo bedenk ik dat ,heeft denk ik niks met een veel mindere kwaliteit te maken ;)
Laatst gewijzigd door boskat op vr 04 feb 2011, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#1925468
Dat is misschien wel zo,maar Darf is een flink stuk duurder en ook biologisch,dan vraag ik mezelf af wat dan beter is :-\
Als ik een pup op moet laten groeien met kvv,dan kies ik toch voor Darf en geen Lotgering ;)
#1926166
[quote="robbiekomvoor"]
Dat is misschien wel zo,maar Darf is een flink stuk duurder en ook biologisch,dan vraag ik mezelf af wat dan beter is :-\
Als ik een pup op moet laten groeien met kvv,dan kies ik toch voor Darf en geen Lotgering ;)
[/quote]

DARF is Biologisch, maar Lotgering niet hoor!!! Het is scharrelvlees, da's toch net even anders!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door