Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Oesje72
#1924276
Hallo allemaal,

Ik lees al geruime tijd met jullie mee en ik heb nu de eerste rollen CB gekocht! (Hij vindt het heerlijk!  ;))
Ik heb een weimaraner van bijna 2 die altijd op brokken heeft gestaan. :-\
We gaan hem dus overzetten op kvv en straks gedeeltelijk barf. (en wie weet in de toekomst helemaal op barf, maar daar moet ik nog even aan wennen!)
Ik heb nu een paar adresjes kunnen vinden waar ze ook kvv bezorgen (was lastig om te vinden moet ik zeggen)

Herby zit redelijk dichtbij en ik las er verschillende berichten over op deze site. Hebben ze nu wel of geen compleet voer, ik kon op hun site hierover niks vinden.
Ik heb ze dus maar gemaild en hier is hun antwoord:

Klopt we hebben een aantal complete mixen zie hieronder, er is er
> inmiddels ook nog één aan toegevoegd  nl wild compleet.

> vr. gr. Herby

> HERBYVERS COMPLEET

vanaf heden zijn ook enkele complete mixen in ons assortiment opgenomen
deze mixen onderscheiden zich voornamelijk door het feit dat GEEN
kunstmatige toevoegingen gebruikt worden , en GEEN granen , bietenpulp etc
wordt toegevoegd.
momenteel zijn leverbaar

KIPCOMPLEET € 1.99 kg
herbyvers kipcompleet bestaat voor 60 % uit puur kippevlees zonder vet ,
en bevat in geringe mate rund producten , natuurlijke calciumbron ; kip

> PAARDCOMPLEET € 2.65 kg
herbyvers paardcompleet bestaat voor 60% uit puur paardenvlees zonder vet
, en bevat in geringe mate rundproducten , natuurlijke calciumbron ;kip

> EENDCOMPLEET € 2.25 kg
herbyvers eendcompleet bestaat voor 50% uit puur eendvlees en ca. 5%
eendenvet
natuurlijke calciumbron; eend

> BASICCOMPLEET € 1.20 kg
herbyvers basiccompleet bestaat voor 60% uit rundvlees en runderpens ,
orgaan uit diverse gevogelte(geen kip)
natuurlijke calciumbron ; fazant

Nu is eigenlijk mijn vraag of dit idd compleet is?? Weet iemand dit? En als iemand dit al eens heeft gehad, hoe beviel/bevalt het??

Alvast bedankt voor de reakties!

Groetjes Oesje
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1924361
Welkom Oesje (zo heet mijn hond ook :biggrin2:)

Compleet of niet compleet, daarover zullen de meningen in deze verdeeld zijn. Echt compleet in mijn ogen, is een voer wat je dag en dag uit kan voeren zonder bang te hoeven zijn voor tekorten.



Mijn mening in deze....een product wat uit 1 diersoort bestaat en waar niets aan is toegevoegd is nooit in die zin compleet dat je er een hond een leven lang gezond op houd. Wanneer wij een degelijk BARFmenu samenstellen waarbij we geen vitamine/mineralen willen toevoegen, dan is afwisseling van ingrediënten (vleessoorten en diersoorten) het sleutelwoord en als je dat weet, dan weet je ook dat een gemalen kip met een dot runderpens of alleen een gemalen eend nooit een complete maaltijd kan zijn.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1924705
Welkom op Barfplaats  :)

Ik zou de mixen van Herby ook zeker niet voor langere tijd als zijnde "compleet" durven voeren.
Er staat ook niet bij wat er dan precies in zit. Wat is het botpercentage, zit er orgaan in en zo ja wat dan en hoeveel?
En zonder pre-mix (toegevoegde vitaminen, mineralen enz.) moet je minimaal 5 diersoorten afwisselen om het compleet te maken (of 4 + vis).
Iedere diersoort bevat andere voedingsstoffen en door afwisseling zorg je dat je hond toch alles binnen krijgt wat hij nodig heeft zonder pre-mix.

Er komen steeds meer merken kvv op de markt en dat maakt het wel eens lastig.
Zeker als de informatie die gegeven wordt zo karig is.

Om zo nu en dan eens af te wisselen met CB denk ik dat het wel kan.
#1924783
Ik geef al heel lang de verschillende mixen van Herby en mijn honden dowen het er zonder uitzondering goed op.
Wel let ik op de afwisseling mbt de diersoorten.
Als ''gewoon'' kvv merk , eveneens dagelijks, geef ik Smuldier glutenvrij omdat dit en goedkoop is en makkelijk te bestellen bij mijn AH omdehoek.
Daarnaast geef ik kleine dingen als nekkies-visjes en regelmatig ,n lap spiervlees.

Ik heb denk ik alleen nog niet die nieuwe website gevonden want ik zie nergens die nieuwe compleetversies staan?
Welke site kijk jij?
Door Oesje72
#1924930
Dank jullie wel voor jullie reacties, ik had zelf al zo'n idee dat het niet helemaal compleet was!
Dank je dus voor deze bevestiging.  ::) De zoektocht gaat dus gewoon nog eventjes door en dat is niet zo heel erg hoor,
want ik zit graag op  internet te neuzen!

@ Angelique:  Oesje is natuurlijk een hele mooie naam... voor een hond...  ;D
@Petra:  Ik heb het dus ook niet op de site kunnen vinden, maar deze gegevens heb ik via de mail van Herby gekregen. Misschien bedoelt hij de mixen? Ik weet het echt niet.  :D

Nogmaals bedankt hoor!  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1925041
[quote="petra-amsterdam"]
Ik geef al heel lang de verschillende mixen van Herby en mijn honden dowen het er zonder uitzondering goed op.
Wel let ik op de afwisseling mbt de diersoorten.
Als ''gewoon'' kvv merk , eveneens dagelijks, geef ik Smuldier glutenvrij omdat dit en goedkoop is en makkelijk te bestellen bij mijn AH omdehoek.
Daarnaast geef ik kleine dingen als nekkies-visjes en regelmatig ,n lap spiervlees.

Ik heb denk ik alleen nog niet die nieuwe website gevonden want ik zie nergens die nieuwe compleetversies staan?
Welke site kijk jij?
[/quote]

Maar dat zijn die mixen die verkocht worden als basis o.i.d., maar waarbij niet vermeld staat dat het een compleet voer is en dat staat in de tekst hierboven wel :-\ Het gaat dan volgens mij echt om andere mixen.
#1925211
[quote="Angelique"]
Maar dat zijn die mixen die verkocht worden als basis o.i.d., maar waarbij niet vermeld staat dat het een compleet voer is en dat staat in de tekst hierboven wel :-\ Het gaat dan volgens mij echt om andere mixen.
[/quote]

Klopt. Vergissing ;)
Ik geef die mixen ook als basis en ze zijn idd anders dan de andere mixen die als compleet verkocht worden.
Zijn niet hetzelfde maar nieuw dus ik denk dat ze daarom nog niet op de site staan? Ik kreeg die boodschap zelf nl ook per mail maar heb ze nog niet geprobeert.
Door Tommie
#1932423
zo ik schrik eigenlijk van de mail van herby.ben blij dat je hem op barfplaats hebt gezet.ik heb een hond met een allergie voor rund en mij is altijd gezegd dat de paard en kip compleet geen rund bevat.ben blij dat ik het nu weet.dit verklaart een hele hoop problemen.ik ga even mijn vriezer leeg halen.dank je.
Door Oesje72
#1932669
@ Tommie:
Nou, dan ben ik ook erg blij dat ik dit erop heb gezet, zo help je elkaar toch maar weer he?!
Ik vind het wel heel erg raar hoor, dat ze zeggen dat er geen rund in zit en er blijkt toch rund in te zitten. Ookal zeggen ze dat het maar om een geringe hoeveelheid gaat.

Veel succes met het vinden van ander voer en ik hoop dat de problemen nu ook snel verdwijnen!

En natuurlijk iedereen die gereageerd heeft ook erg bedankt he, ik denk dat ik hier toch maar niet ga bestellen!

Mijn hond zit nu bijna een week op CB en het gaat prima met hem, hij vindt het heerlijk al moest hij er wel aan wennen dat hij nu nog maar 2keer te eten krijgt op een dag ipv 3x.  ;D Maar ik geloof dat hij het er graag voor over heeft.  ;)
Ik laat het nu nog maar even bij CB en dan ga ik over een tijdje ook eens andere KVV proberen en ik kan ook niet wachten totdat ik hem de eerste kippennek kan gaan geven, volgens mij vindt hij dat fantastisch! Nog eventjes wachten....

Groetjes!
Door Oesje72
#1933083
[quote="lauraV"]
een kippennek om te proberen kan nu al   ;)
[/quote]

Ik had idd begrepen dat je met een kippennek al snel kunt beginnen, maar ik wil even zeker weten dat hij goed reageert op de CB en daarna geef/gun ik hem die nekjes.
Ben misschien een beetje een miepkont maar ik begin het liefst rustig aan en bouw het langzaam op.
We moeten ook nog een nieuwe diepvries kopen en als die er is, dan gaan we er voor!
Ben alleen nog aan het twijfelen wat voor een diepvries. Ik ga nu zeker nog niet volledig Barfen en of het er ooit van komt weet ik ook niet. Dus ik denk dat ik in eerste instantie genoeg heb aan een diepvries van ong. 5 lades. Moet groot genoeg zijn. (zeker omdat ik er geen hele koeien in hoef te bewaren!  ;) ;D)

Toedels!
Door Happy Tail
#1934783
ik vind het een beetje jammer dat er over complete voedingen gesproken wordt, want dan schep je toch een bepaald verwachtingspatroon; uit de lijst met ingredienten kan ik zo niet opmaken dat deze dus volgende de normen 'compleet" te noemen is. ik denk ook dat er dan geen orgaan in een aantal smaken zit? het staat in ieder geval niet genoemd

zowieso mag je  een kvv volgens de Aafco norm niet compleet te noemen als daar niet alle ingredienten in zitten die in de lijst staan

alleen een van deze mixen jarenlang aan je hond voeren kan wel degelijk tot een tekort aan bepaalde voedingsstoffen lijden lijkt mij. Dus let daarmee even op
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1939381
[quote="Happy Tail"]
ik vind het een beetje jammer dat er over complete voedingen gesproken wordt, want dan schep je toch een bepaald verwachtingspatroon; uit de lijst met ingredienten kan ik zo niet opmaken dat deze dus volgende de normen 'compleet" te noemen is. ik denk ook dat er dan geen orgaan in een aantal smaken zit? het staat in ieder geval niet genoemd

zowieso mag je  een kvv volgens de Aafco norm niet compleet te noemen als daar niet alle ingredienten in zitten die in de lijst staan

alleen een van deze mixen jarenlang aan je hond voeren kan wel degelijk tot een tekort aan bepaalde voedingsstoffen lijden lijkt mij. Dus let daarmee even op
[/quote]

Ik ben het helemaal met je eens. Het is alleen jammer dat er wel regels zijn, maar dat deze niet gecontroleerd worden en de gebruikers van de diverse kvv's zich zodoende in de schijnveiligheid van de vermelding "compleet" wanen. :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door