Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1920562
Bubba zijn eigen gemaalde kvvtje.
Hij mag helaas sowieso vanweg allergie geen: rund, lam, geit, nekken en magen
Ik wil het even een beetje beperkt houden waarvan ik weet waar hij tegen kan.
Ik wil kip even vermijden en andere diersoorten nog even geen voordeel van de twijfel geven  :P
Het zijn dus tijdelijk 3 diersoorten om te kijken hoe dat gaat en dan met de maand 1 diersoort erbij te proberen tot ik op 5 zit.

Haas, eend en kalkoen.


kvv 1:
haas kalkoen spiervlees
eend bot
eend lever, hart

kvv 2:
eend haas spiervlees
haas karkas
eend lever, hart

Ik kan helaas nog niet aan niertjes komen  :-[

Spiervlees 45%
Bot 40%
orgaan 15%
Laatst gewijzigd door BubbaBling op do 03 feb 2011, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1921365
:biggrin2: wilde je een snel antwoord.
Ziet er goed uit deze samenstelling.
Ik zou het idd ook zo doen als jou, eerst deze soorten en dan steeds 1 soort erbij totdat je genoeg diersoorten hebt.
Geef je ook iets van vis of visolie? En ei mag hij dat wel? of groente? zoja dan zijn dat mooie aanvullingen op je menu.
Door BubbaBling
#1921415
Groente is absoluut een no no (altnernaria alternata allergie)
Ik durf nog niks van zuivel en eieren te geven eerst, mss als het een tijd goed gaat.

Wat betreft visolie dat wil ik eigenlijk wel gelijk gaan gebruiken, maar ik weet niet in hoeverre hij daar op kan reageren  :-\
Gebeurt het wel dat honden daar ook allergische reacties op hebben?
Door Antonia
#1921548
Op zich ziet het er goed uit. De verhoudingen kloppen en je neemt geen onnodig risico met teveel diersoorten.
Persoonlijk zou ik het iets anders doen. Je maakt nu zelf een soort van kvv waar meer diersoorten inzitten. Ik zou er voor kiezen om per kvv één diersoort te doen, bijvoorbeeld alleen maar haas (haaskarkassen, haasspiervlees en haasorgaan) of alleen maar eend (eendenrugstukken, eendenspiervlees en eendenorgaan, of alleen kalkoen (kalkoennekken, kalkoenspiervlees en kalkoenorgaan). En dan beginnen met een diersoort waar hij goed op reageert, dat een tijdje volhouden en dan heeeeeeel langzaam het aantal diersoorten uitbreiden. Jouw Bubba is heel erg gevoelig en het risico dat je te snel opbbouwt en dan straks weer alles wat je hebt gekocht en gemaakt moet wegdoen is aanwezig.
Door BubbaBling
#1921574
Ja dat had ik liever ook zo gedaan, maar ik kan geen aparte organen krijgen van haas of kalkoen (alleen hart).
Dus dat gaat niet lukken.
Maar dit moet echt goed zijn, dit heeft hij vorig jaar ook zonder problemen gehad.
Door Lizzy
#1921612
[quote="BubbaBling"]
Groente is absoluut een no no (altnernaria alternata allergie)
Ik durf nog niks van zuivel en eieren te geven eerst, mss als het een tijd goed gaat.

Wat betreft visolie dat wil ik eigenlijk wel gelijk gaan gebruiken, maar ik weet niet in hoeverre hij daar op kan reageren  :-\
Gebeurt het wel dat honden daar ook allergische reacties op hebben?
[/quote]

Ja, absoluut gebeurd het dat honden daar allergisch op reageren.
Door BubbaBling
#1921751
[quote="Lizzy"]
Ja, absoluut gebeurd het dat honden daar allergisch op reageren.
[/quote]

Ok, dan sla ik dat eerst ook even over voorlopig aangezien hij dat afgelopen tijd gehad heeft.
Lizzy weet jij andere manieren om de huid te versterken?
Door BubbaBling
#1923115
Ik vraag me af of het toch vet genoeg is...
Maar 2 diersoorten geven vind ik ook wel weer weinig.
En een ander vet diersoort zit er even niet in nog.
Krijgt hij genoeg van de eend om genoeg vetten binnen te krijgen?
Haas en kalkoen zijn beide mager he?
Door Antonia
#1923986
[quote="BubbaBling"]
Ik vraag me af of het toch vet genoeg is...
Maar 2 diersoorten geven vind ik ook wel weer weinig.
En een ander vet diersoort zit er even niet in nog.
Krijgt hij genoeg van de eend om genoeg vetten binnen te krijgen?
Haas en kalkoen zijn beide mager he?
[/quote]

Niet opnieuw gaan twijfelen en rommelen met zijn menu! Jouw Bubba is zo vreselijk gevoelig, daar moet je niet al te veel mee gaan experimenteren. En alles wat je doet moet heel maar dan ook heeeeeeeeel langzaam opbouwen. Bubba krijgt echt zijn vetten wel binnen. Voor de rest van zijn leven is een menu dat bestaat uit één of twee diersoorten niet veel, maar het wordt niet de rest van zijn leven: het is een tijdelijke en geleidelijke opbouwfase. Jij kent Bubba natuurlijk veel beter dan ik, maar van wat ik uit jouw verhalen over hem heb begrepen zou ik er een voorstander van zijn om nu (tijdelijk) het aantal diersoorten heel beperkt te houden. Persoonlijk vind ik drie diersoorten die je bovendien gemixed in één kvv geeft eigenlijk al een te groot risico.
Door BubbaBling
#1924221
Ja je hebt gelijk.
Ik ben alleen bang dat als hij de vetten niet krijgt een droge huid krijgt.
Maar ik ga kalkoen maar even niet in het menu doen en alleen het op eend en haas hou.
Lijkt me het handigste.
Gaat het een maand goed, dan ga ik de kalkoen eens proberen.

Dankje voor t mee denken  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door