Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1923154
Kleine Lizzy (ruwhaar dwerg Teckel) komt volgende week het huis bij ons onveilig maken! Het is helaas wel een brokkenpup. Maar hoe ga ik dat over zetten nou doen? Het is maar een mini hondje natuurlijk dus ik wilde wel een hele fijne KVV hebben om te beginnen. Ik heb gisteren Naturis puppy gehaald bij de groothandel en Energique puppy. Ik had zelf eigenlijk Energique in gedachte, maar de verkoopster vond zelf Naturis beter omdat hier geen granen etc. in zitten. Ze weet van Bas zijn klachten dus mocht Bas ooit een hapje nemen dan zit er iig geen graan enzo in.
Ben niet zo bekend met KVV dus hoop aan Energique en Naturis wat goeds in huis te hebben.
Met welke zal ik beginnen en hoe? Ik wil haar eerst nog 1 of 2 dagen brokjes geven (Yeeeah, krijg 3 kilo mee :D, en mocht nog een 20 kilo zak voor een kleine prijs mee nemen, ze moet deze brokken nog hebben tot ze een jaar is  :-X Bah, had gezworen dat er geen brok meer in huis kwam...) niet te lang want als Bas, mijn andere hond, brokjes gaat pikken gaat het fout met hem.
Wat moet ik nou? Er zijn zoooo veel meningen te lezen!
De KVV eerst met heet water over gieten en mengen met de brokjes? Cold turkey over zetten? Meteen vlees (met heet water erover) zonder brokken?
#1923168
Leuk een nieuw pupje!

Ik ben voorstander van cold turkey overzetten, dit gaat eigenlijk altijd wel goed.
Vraag evt de fokker of het een gevoelig hondje is qua ontlasting, dan zou ik haar geleidelijk overzetten en de kvv even in het begin overgieten.
Is dit niet zo, dan gewoon lekker gelijk kvv gaan voeren.

De soorten die je meegenomen hebt zijn prima, ze hebben allebei een natuurlijke calciumbron (dat is vooral belangrijk bij een jong hondje).
Ben ook voorstander zonder graan, dus vind de Naturis wat beter.
Daarnaast is afwisseling goed, en ook eens een visje of wat groentemix.

Wat weegt zo'n teckelpupje? want meestal kunnen ze gewone kvv al vrij snel eten is die puppykvv alleen voor het afspenen van pups.
#1923180
Ik zou pup cold turkey overzetten en dan dezelfde dag nog. Niks geen geknoei met water mengen, of met brokken mengen enz. Jouw pup heeft ook al een gebitje waar die moeiteloos een kipnek mee zou kunnen opeten, dus je hoeft niet persé tot snot gemalen kvv te gebruiken. Enige "voordeel" van die ernstig fijn gemalen kvv is de vaak hogere aanschafprijs en het feit dat het nog sneller door je hond heen raced.
#1923197
[quote="Angelique"]
Ik zou pup cold turkey overzetten en dan dezelfde dag nog. Niks geen geknoei met water mengen, of met brokken mengen enz. Jouw pup heeft ook al een gebitje waar die moeiteloos een kipnek mee zou kunnen opeten, dus je hoeft niet persé tot snot gemalen kvv te gebruiken. Enige "voordeel" van die ernstig fijn gemalen kvv is de vaak hogere aanschafprijs en het feit dat het nog sneller door je hond heen raced.
[/quote]

met hierboven eens ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door