Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#1922854
jaja, ik weet hoe jullie daar over denken  :-[, maar ik heb toch een vraagje

een pupkoper van mij kreeg te horen in een dierenspeciaalzaak, dat er veel te veel EIWITTEN in dergelijke botten zitten voor een jonge hond.
volgens mij is dat de grootste onzin en bedoelt ze Calcium ?
Of heb ik het nu helemaal mis ??
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1922900
Calcium lijkt me er idd veels te veels inzitten, zeker als je kijkt naar de ontlasting van een hond die aan zo'n bot gekluifd heeft.
Eiwitten lijkt me heel sterk, ik kon ook geen analyse vinden van gerookte runderbotten, maar wel van kalfsbot: http://www.huisdierplein.be/winkel/Cta/701331/proline-kalfsbot-5000.html
Hier zeggen ze eiwit 24,4%.

Buiten dit verhaal zou ik je pupkoper wel adviseren nooit zo'n soort bot te voeren, het zal niet de 1 hond zijn die er dood van gaat  :-\
Door petra-amsterdam
#1925420
Zoals mijn vorige DH ,n levensbedreigende darmbloeding kreeg door zo,n K. bot >:(....
,n Waarschuwing is dus zeer op z,n plaats :(
Door Linda_Bonbon
#1933144
Tenzij het zó veel is dat het niet meer uitgekakt kan worden en dus in de darmen blijft zitten en ophoopt...
Door ulla
#1933277
Esther Q schreef: Wat is een dinobot precies?
Een groot gerookt runderbot. ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1933353
wat daar iig in of aan zit is enorm veel zout!!!!!
heb mijn eerste hond het weleens gegeven, heb nog nooit een hond zoveel zien kotsen, allemaal splinters!
Door Barf
#1949167
vanaalst schreef: wat daar iig in of aan zit is enorm veel zout!!!!!
heb mijn eerste hond het weleens gegeven, heb nog nooit een hond zoveel zien kotsen, allemaal splinters!
Wat is het nut ervan om dit soort dingen te geven als je barft ? :-\
Door Lizzy
#1949255
K@rin schreef: jaja, ik weet hoe jullie daar over denken  :-[, maar ik heb toch een vraagje

een pupkoper van mij kreeg te horen in een dierenspeciaalzaak, dat er veel te veel EIWITTEN in dergelijke botten zitten voor een jonge hond.
volgens mij is dat de grootste onzin en bedoelt ze Calcium ?
Of heb ik het nu helemaal mis ??
Onzin.

Die grote botten zijn gevaarlijk voor tanden, gevaarlijk voor de vertering, het bevat heel veel calcium en heel veel fosfor en hoewel een hond dat weer uitpoept, kunnen dit soort botten voor afschuwelijke verstoppingen zorgen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1949260
Barf schreef: Wat is het nut ervan om dit soort dingen te geven als je barft ? :-\
Geen.. Maar ten tijde van Ellens eerste hond had ze vast nog niet van BARF gehoord :biggrin2:
Door Barf
#1958782
Angelique schreef: Geen.. Maar ten tijde van Ellens eerste hond had ze vast nog niet van BARF gehoord :biggrin2:
okay ;D
Door Elizaw
#1995866
Ik heb ook een vraagje over het geven van de zogenoemde Dinobotten.

Ik weet dat er mensen genoeg zijn die deze botten graag geven, omdat de honden er zo lekker lang mee bezig zijn in de tuin. Dit zijn overigens ook honden die brokken eten.
Wat zou ik deze mensen nu voor alternatief kunnen bieden voor hun hond?

Dus iets waar ze ook lekker lang mee bezig zijn, maar wat gezonder is dan die gerookte harde troep.
Ik dacht aan zo'n zelfde bot, maar dan rauw, maar die zijn dan toch ook nog keihard :-\
Door Lizzy
#1995913
Ja, die zijn ook keihard. Ik vind ze ongeschikt, punt. Ik zou liever een goede harde runderkophuid geven. Dat verteert tenminste goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door