Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1921716
Aangezien Pixie volgens mij wat teveel bot krijgt, ze kreeg voorheen 40%, en ik de laatste paar dagen een paar keer zag dat de ontlasting na een dag in de struiken gelegen te hebben wit verkleurde heb ik maar een nieuw menu in elkaar gezet.

Ze krijgt 3,75% en ik ga bij menu uit van 27,5kg

Vleesbot     35,00% = 2527gram
Orgaan       20,00% = 1444gram
Spiervlees    34,00% = 2454gram
Groenten   5,50%  =  397gram
Vis             5,50%  =  397gram

Orgaan verdeeld in 10% pens, 2% lever, 1% nier en 7% hart/maag/long

Voorbeeld menu:
Maandag 200gr Vis, 300gr Parelhoenkarkas, 200 gr Groenten, 410gr Konijnenspiervlees
Dinsdag 385gr Parelhoenkarkas, 140gr Lever, 410gr Konijnenspiervlees, 1 rauw ei zonder schil
Woensdag 385gr Kippenrug, 725gr Pens
Donderdag 385gr Kippenrug, 255gr Hart/Maag, 410gr Rundvlees
Vrijdag 200gr Vis, 300gr kwartelkarkas, 200 gram Groenten, 410gr Rundvlees
Zaterdag 385gr Eendenrug, 70gr Nier, 410gr Lama, 1 rauw ei zonder schil
Zondag 385gr Eendenrug, 255gr Hart/Maag, 410gr Lama

Vleesbot:
Kippenrug, Eendenrug, Parelhoenkarkas, Kwartelkarkas, Duif, Konijnenrug
Spiervlees: Konijn, Kalkoen, Lama, Rund, Kip
Orgaan: Kalkoen, Rund, Lam, Kip
Vis: Sardien en Zalmkop
Vanaf 18 Februari komt er Geitenribben en nekken bij als bot en geit/lama/schaap als spiervlees en vanaf 11 Maart weer Paardenvlees
Door ulla
#1922440
Ik vind het er goed uitzien, maar tel vis voor het gemak bij spier of bot.
Zalmkop bij bot, en sardien bij spier.
Lever geef ik zelf zo,n 50 gram per 10 kilo lichaamsgewicht.
Maar het komt niet op een %.
Je afwisseling is perfect.

Ik kom met mijn jonge hond ook op 35% bot uit, en daar doet ze het goed op, mooie kleine donkere ( afhankelijk van wat ze heeft gegeten ) drolletjes. ;)
Door jara
#1922455
Prima toch...ik vind het er goed uitzien. Merk je het niet aan haar als je de pens op 1 dag geeft?? Ik heb het nooit gedaan, maar ik geloof (weet eigenlijk wel zeker) dat ik dat bij Jara niet hoef te doen.
Door TMG1961
#1922507
[quote="jara"]
Prima toch...ik vind het er goed uitzien. Merk je het niet aan haar als je de pens op 1 dag geeft?? Ik heb het nooit gedaan, maar ik geloof (weet eigenlijk wel zeker) dat ik dat bij Jara niet hoef te doen.
[/quote]

Ik geef Pixie al zolang ze barft pens op 1 dag en nog nooit problemen gehad.


[quote="ulla"]
Ik vind het er goed uitzien, maar tel vis voor het gemak bij spier of bot.
Zalmkop bij bot, en sardien bij spier.
Lever geef ik zelf zo,n 50 gram per 10 kilo lichaamsgewicht.
Maar het komt niet op een %.
Je afwisseling is perfect.

Ik kom met mijn jonge hond ook op 35% bot uit, en daar doet ze het goed op, mooie kleine donkere ( afhankelijk van wat ze heeft gegeten ) drolletjes. ;)
[/quote]

Ik geef dat in principe ook aan lever, heb pakketjes van 140gram. Nier geef ik 25gr per 10kg lichaamsgewicht, heb pakketjes van 70gr

Zalmkop krijgt ze eens in de 2 weken de rest krijgt ze sardien of ansjovis en daar krijgt ze 400 gram van per week, meestal iets meer aangezien ik geen stukje van een vis ga afknippen als het er iets overheen is.

Pixie krijgt pas vanaf begin van de week 35% dus even afwachten hoe ze het erop doet, maar zal zeker beter gaan als de 40%, dat is voor haar net iets te veel.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1922591
Aangezien Pixie volgens mij wat teveel bot krijgt, ze kreeg voorheen 40%, en ik de laatste paar dagen een paar keer zag dat de ontlasting na een dag in de struiken gelegen te hebben wit verkleurde heb ik maar een nieuw menu in elkaar gezet.
Ik reageer even op deze zin, want voor mij zegt dit niet dat een hond teveel bot krijgt.
Als de drollen verder niet te hard, niet te zacht zijn en overwegent bruin  aan de buitenkant lijkt mij er niets aan de hand. Een keer wat wittere drollen is ook geen probleem, zolang het maar geen kalkdrollen zijn die uit elkaar vallen zijn.
Lekker verhaal  ;D

Dit zeg ik omdat ik gevoelsmatig vind dat een jonge hond in de groei wel voldoende bot binnen moet krijgen en ik 35% op het randje vind voor een jonge hond.
Lizzy had ergens dit uitgezocht hoeveel een jonge hond nodig heeft, maar ik durf niet te zeggen waar.
Door TMG1961
#1922613
De drollen zijn overwegend wel hard, af en toe zit er een wat zachtere tussen en ze zijn ook vaker kruimelig. Ze krijgt nu weliswaar 35% vleesbot maar ook nog altijd 3,75% van haar gewicht.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door