Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bassoui
#1922338
hallo allemaal
ik ben vorig jaar wezen zeevissen en heb toen een heleboel makreel gevangen.
maar ik lust helemaal geen makreel haha.
dus er ligt nu nog iets van 20 kilo makreel bij mij in de vriezer.
kan ik dat ook aan mijn hond voeren?
Gebruikersavatar
Door judith vd
#1922357
Ik heb nog geen makreel gegeven, wel horsmakreel en dat schijnt overeen te komen.
Diza heeft liever een flinke lap vlees of karkas, maar ze eet het wel.
Vis is voor mij een belangrijk onderdeel in haar dieet, dus heeft ze gewoon dikke pech  ;D!
Door Lonaa
#1922374
Sally kreeg er ontzettende diarree van. En met ontzettend bedoel ik ook echt ontzettend. Hier voer ik het niet meer.  :-X
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1922439
Makreel is een vette vissoort, dus goed om te voeren.
Alleen mijn ervaring is ook dat er best een aantal honden zijn die er niet goed tegen kunnen.
Hier konden er maar 2 van de 5 tegen makreel, de rest gaf het terug over.
Gebruikersavatar
Door pike
#1922452
Ze eten hier regelmatig makreel. Ik heb 1x meegemaakt dat Pike en Armagnac hem na een paar uur weer uitkotsten. Maar dat is inmiddels meer dan 3 jaar geleden. Waarschijnlijk waren die makrelen toen veels te vet.
Door bassoui
#1922496
oke
dus ik kan het wel een keer gaan proberen.
en kotst hij er dan wel van dan maar andere vis proberen
maar hoe voeren jullie die vis gewoon heel met kop en alles of alleen het vlees ervan in stukken
Door renate1985
#1922667
Die van ons hebben gisteren voor het eerst makreel op en die vonden het heerlijk  ;D
Hopelijk vind jou hondje het ook lekker  ;)
Door miik
#1922670
bassoui schreef: oke zal het binnenkort gaan proberen
bedankt voor de reacties
Je zou ook kunnen kijken als je bv een halve geeft met wat spiervlees erbij.
Dan minder kans op overgeven of diaree.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1922747
miik schreef: Je zou ook kunnen kijken als je bv een halve geeft met wat spiervlees erbij.
Dan minder kans op overgeven of diaree.
ik geef er ook vaak wat spiervlees of een kippenekje o.i.d bij, anders is het ook racerij >:(
Door sella
#1922779
Mijn ervaring is dat vers gevangen makreel beter verdragen wordt.
Die was bij mij op, een makreel van de markt en dat was projectielbraken.
Toen na een week of 2 nog eens een halve geprobeerd met wat spiervlees en wat bot ook projectielbraken.

Dus ik denk dat er verschil zit in versgevangen door jezef of bekenden toch beter valt omdat er minder mee gedaan is,
Door Lizzy
#1922782
Het beste voer je ook gewoon 1 makreeltje (desnoods in stukken verdeeld over meerdere honden) in 1 maaltijd, ook met andere dingen. De kans dat ze het dan goed verdragen is groter als dat je een bak vol makrelen geeft (bijv. dezelfde hoeveelheid als wat je normaal geeft aan andere dingen: dat is eigenlijk vaak vragen om problemen).
Door sella
#1922785
Ik voer ook maar 1 makreeltje bij de rest van zijn maaltijd,
Dat gaat met vers uit zee prima, uit de winkel of van de markt niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door