Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door nienk
#1921961
Hallo! Reus krijgt op het moment:

- Tinlo Barfmenu + Puur Naturis (niet zo tevreden over) in de smaken konijn en eend, binnekort ook hert.
- konijn (stukken karkas en poten, geen orgaan)
- eend (nekken, vleugels, kop, geen orgaan)
- rauwe groenten, opgepureerd (als beloning vooral)

Hij eet zo'n 150/175 gram per dag. van de 14 maaltijden in een week zijn er 7 of 8 kvv en de rest de genoemde barfhappen.

Hoe zit ik dan met de percentage's? zou ik op zoek moeten naar wat extra orgaan?

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1921967
geen goed eliminatie menu , met de kvv
weet jij prcies wat er in de kvv zit?
stel reus heeft jeuk , dan weet je niet waar het vandaan komt
vind t dus ook het menu niet eliminatie waardig .....helaas
Door nienk
#1921973
ja ik weet precies wat er in die kvv zit, ben zo al een paar maanden bezig en het gaat prima! alleen de puur naturis (genomen omdat barfmenu op was) ben ik dus niet tevreden, heb het idee dat daar iets in zit waar Reus kriebel van krijgt, dus die geef ik hem niet meer. elimineren met volledig barf zou het mooiste zijn weet ik, maar dat is praktisch voor mij niet haalbaar.

los van de discutabele eliminatie waardigheid, hoe is het menu verder?
Door BubbaBling
#1921997
Nogmaals, als je elimineert zou ik geen nekken en magen geven.
Je zei laatst dat Reus een hap brood had gehad en daarna veel jeuk had, komt wss omdat daar granen in zitten.
Granen is vaak de nr 1 van allergieen bij de hond.
Door nienk
#1922025
hm ja er kan natuurlijk altijd een restje in blijven zitten, bedoel je? Hij krijgt sinds een week of 2 eenden nekken en heeft daar geen reactie op gekregen. maarja, kan natuurlijk altijd dat dat net eendennekken waren die schoon waren, en dat er maar 1tje tussen hoeft te zitten met een graan korrel er in. dat is waar.

iemand anders?
Door Angela_Bodhi
#1923439
Geef je de KVV op aparte dagen, of wissel je KVV met barf?
Als je de barf op aparte dagen geeft, zou ik wel wat orgaanvlees erbij geven. Even kijken wat er precies in zit in de KVV; hart, lever, nier en pens heeft de hond sowieso nodig. Als een van dit ontbreekt, kun je dit een beetje bijgeven.
Als je KVV en Barf voert, hoef je niet per se orgaan bij te voeren. Zelf bereken ik de KVV en barf/nrv altijd apart. Want in sommige KVV's zit 15% orgaanvlees. Prima voor 1 maaltijd/dag dus, maar niet voldoende voor de rest van de week.
Door nienk
#1923937
Meestal krijgt hij s ochtends een klein beetje kvv (omdat we daarna gaan spelen of lang lopen), dan tussen de middag de rest (niet als lunch, maar om mee te trainen) en dan s avonds zijn barfhap. ik zal eens goed de percentage's van de kvv's proberen op te zoeken!
Door Patj88
#1924691
[quote="nienk"]
ja ik weet precies wat er in die kvv zit, ben zo al een paar maanden bezig en het gaat prima! alleen de puur naturis (genomen omdat barfmenu op was) ben ik dus niet tevreden, heb het idee dat daar iets in zit waar Reus kriebel van krijgt, dus die geef ik hem niet meer. elimineren met volledig barf zou het mooiste zijn weet ik, maar dat is praktisch voor mij niet haalbaar.

los van de discutabele eliminatie waardigheid, hoe is het menu verder?
[/quote]


Idd nienk volledig op barf elimineren lijkt mooi maar is verdomd moeilijk :).
Ik heb nu kiezebrinkmixen om te geven tussen de dagen met zelfsamengestelde voeding.
Jasco zen ontlasting wordt beter gisteren wel wat bot in zen ontlasting maar vanmorgen was het ok.

Ik blijf je topics volgen zo kan ik mezelf ook al een idee geven wat ik wil gaan voeren na die 12 weken met konijn.

Groeten Peter
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door