Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door judith13
#1919722
Hallo allemaal,

Ik ben er nog niet zeker van of ik kipfile gekookt mag geven, het is eigenlijk alleen voor beloning tijdens training. Ik heb al zoveel geprobeerd maar ze wordt overal ziek van. Ze krijgt van mij carnivoer, en carnibest dit gaat heel goed ze is goed aangekomen. Maar ik had verschillende gedroogde spulletjes gehaald maar na de training geeft ze over en is de volgende dag goed ziek, diaree en overgeven. Nu geef ik alleen nog voor beloning brokjes van proplan dit kan ze goed verdragen, alleen reageert ze er niet zo goed meer op, ik dacht misschien kipfile koken en dan in kleine blokjes snijden. En hopen dat dat dan goed gaat, ze is heel gevoelig op haar darmen.

Kan iemand mij vertellen of dit mag, en hebben jullie misschien nog tips. Gedroogd spul werkt wel maar doet ze nog te lang over om te kauwen, en is het te klein slikt ze het zo in. Daarom zocht ik iets wat zachter is.

Gr jullie advies,
gr judith
Door miik
#1919774
Ja hoor ljkt me geen probleem !
Wat ik ook wel heb gedaan is de file in reepjes knippen en dan even opbakken in een hete koekenpan. Dan blijft het wat droger dn als je het kookt (geen vet erbij  doen dan hoor)
Door fransbulletje
#1919888
Heb je de stukjes spiervlees van Carnibest wel eens geprobeerd? Honden/kattenknabbels heten ze en het zijn echt hele kleine stukjes maar met een sterke geur, misschien dat die wel verdragen worden. Succes!
Door judith13
#1920065
Dat had ik nog niet geprobeerd, zou ze morgen even mailen waar ik het carnibest altijd bestel of ze dat hebben. Kaas heb ik ook geprobeerd maar daar wordt ze helaas ook ziek van. Misschien als ik straks niet meer zoveel hoeft te belonen dat dat misschien dan wel weer kan.

in ieder geval bedankt voor jullie reacties
Door millyckk
#1920082
[quote="202Spots"]
van 1 of 2 eieren 'n omelet maken en dan goed droog bakken, in kleine reepjes/stukjes werkt hier heel goed als beloning ;)
[/quote]

Deed ik ook,  heb later een nog aantrekkelijker variant gemaakt door er vis uit blik aan toe te voegen en dat na laten drogen in de oven
. Gewoon uitproberen wat goed werkt bij je hondje!
Door 202Spots
#1920678
[quote="*milik*"]
Deed ik ook,  heb later een nog aantrekkelijker variant gemaakt door er vis uit blik aan toe te voegen en dat na laten drogen in de oven
. Gewoon uitproberen wat goed werkt bij je hondje!
[/quote]
Voor training is 'n zacht, halp slik zonder te kauwen weg happie makkelijker en vlugger  :P
Door Suzanne
#1921309
Ik gebruik ook wel gerookte kipreepjes; deze bijvoorbeeld; in de meeste supermarkten wel verkrijgbaar:

Afbeelding

Deze droog ik dan in de oven een uurtje op 50 graden, dan even "schudden" en weer een uurtje op 50 graden. Dan in kleine blokjes knippen (met schaar).

Ideaal ;-)

(Let op dat je geen spekreepjes pakt!)

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door