Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1920545
Ik wil toch even mijn menu laten zien wat ik in elkaar heb gedraaid voor Buddy en Bling.
Ik ga het malen, omdat ze niks met grote stukken kunnen en slechte eters zijn.
Aangezien ik ze niet teveel keuze wil geven zodat ze gaan weigeren ga ik 2 soorten 'kvv's' maken en dus diersoorten bij elkaar gooien.

Kvv 1: (al geprobeerd en is een s6  :biggrin2:)
lam
kip karkas
eend lever hart
lam pens

Kvv 2:
geit
haaskarkas
lam hart nier long
lam pens

Diersoorten: lam kip haas eend geit
spier: lam geit
bot: haas kip
orgaan: eend lam
pens: lam

Spier 30%
Vleesbot 45%
Orgaan 10%
Pens 15%

Ik hou het een beetje in het midden wat betreft pens, ik vervang 10% spier voor pens en 5% orgaan voor pens, dit omdat ze het veel beter eten als er pens in verwerkt is.
Laatst gewijzigd door BubbaBling op do 03 feb 2011, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1921372
Qua afwisseling is het netjes!
Ik zou alleen de percentages van spiervlees en vleesbot omdraaien, dus dan:
40% vleesbot
35% spiervlees

Want ik ben bang dat je anders wel erg slappe ontlasting krijgen omdat je ook aardig wat orgaan voert.
Evt zou je zelfs naar 45% vleesbot kunnen.
Door Antonia
#1921549
Ik sluit me aan bij May Linn. Vooral ook omdat je heel goed bevleesde vleesbotten hebt. Ik zou het vleesbotpercentage dus ook verhogen (bijvoorbeeld naar 45%).
Verder vind ik eigenlijk je percentage orgaan wat hoog. Ik tel pens ook mee als orgaan en vind 20% orgaan (waarvan 10% pens en 10% ander orgaan) een betere verhouding.
Door BubbaBling
#1923014
Ik heb het voor de laatste keer aangepast.
Het is dus 45% bot geworden en ipv eendenbotten doe ik kipbotten omdat ik dat hier gemalen kan krijgen.
En de 10 kilo eendenruggen (gemalen door Tonny) bewaar ik voor Bubba omdat hij dat echt nodig heeft.
Hert laat ik in eerste instantie toch nog even achterwegen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door