Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dizzy
#1921425
Ik heb geen probleem, maar wel een vraag. Duitse doggen staan bekend om het kwijlen. Mijn vorige 2 doggen kwijlden ook, met name na het drinken. Mijn pup van bijna 15 weken kwijlt nog helemaal niet. Van mijn vorige pup kan ik me niet meer herinneren wanneer dat begon.
Heeft iemand enig idee of dat pas op een bepaalde leeftijd begint of heb ik nu gewoon geluk dat Dizzy niet kwijlt?
Door sella
#1921444
Is Dizzy de eerste die je rauw voert?
Ik zie bij rauwgevoerde labjes hier in de buurt dat ze ook minder kwijlen, een boxer van de buren ook.
Werkt al een olievlek dat ze me niet zien bij da met mijn 6 maanden oude pup,
Was met Diego wel anders :-X
Door Dizzy
#1921466
Oh dat is het misschien. Ozon en Happy hebben alleen een korte periode volledig vers gehad, maar met 2 doggen was dat niet te betalen. Barf kende ik toen nog niet.
Ik was toen al wel overtuigd dat het heel goed was. Happy had een stafylokockbacterie en kwam er met 2 antibiotica kuren niet van af. Na 3 weken vers te hebben gegeten, heeft ze er nooit meer last van gehad.
Alweer een voordeel van vers voeren dus.
Door sella
#1921493
Fijn hoor, en mocht hij onverhoopt toch weer een opvlamming hebben van die kokken, all-septicum van  de groene os heeft mijn dieren goede diensten bewezen.
Het is wel een enorm lekker dogje hoor die Dizzy van je :-*
Door Dizzy
#1921523
Dank je, ja schatje he. Groeit als kool.
Mijn andere honden heb ik helaas kort achter elkaar moeten laten inslapen in oktober. Allebei lymfeklierkanker  :(
Door sella
#1921533
Oh bah, helaas woekeren die rotziektes nog harder door de voeding op koolhydraat rijke voedsel.
Op rauw heeft kanker minder voedingstoffen, maar ik hoop niet dat je nog ooit zo een rotziekte het hoofd hoeft te bieden samen met je schatten,
Door Dizzy
#1921545
Ja dat klopt. Als ik het eerder had geweten, had ik ze van de brokken afgehaald.
Door **Jolanda**
#1921621
Zodra de lippen gaan hangen, dan kunnen ze ook kwijlen na het drinken.
Tanja kwijlt ook als ze net gedronken heeft en zelfs Duster die minihanglippen heeft laat wat water uit zijn mond lopen. Kyra heeft geen hanglippen en die kwijlt dus ook helemaal niet.
Door sella
#1921740
Water uit de lippen laten lopen doet zelfs buffel.
Maar dat is geen kwijlen.
Door tessa
#1921839
Tanja mijn boxer kwijlt helemaal niet.
Het is natuurlijk wel zo dat dogachtigen flaplippen hebben dus na het drinken en als ze zich inspannen, hebben ze sneller last van overtollig slijm.
Het is wel grappig als ik het eten voor de honden ga klaarmaken dan zie je bij Tanja van het ene moment op het andere het water uit haar mond stromen, is geen kwijl maar druppels, net of je de kraan open zet, aan weerszijde van haar wangen op de grond twee plasjes ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1921857
wees blij dat ie nog niet kwijlt, geniet er nog maar van ;D
hier kwijlen ze ook, maar enkel als ik met een eten bezig bent..
Door Dizzy
#1922565
Ja ben zeker blij dat ze (nog) niet kwijlt. Hopen dat het zo blijft  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door