Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mirdj
#1921100
Een kennis wil graag over gaan stappen naar KVV. Haar hond (Newfoundlander) heeft vanaf pup af aan allerlei problemen van kale, open plekken, doffe vacht en slechte ontlasting tot problemen met de anaalklieren (die zijn al verwijderd) Ik had al eens aan gegeven dat ze eens naar vers vlees moest gaan kijken, maar ze wilde er niet echt aan tot ze pas geleden met iemand wat mee kon bestellen. Dat is kennelijk heel goed bevallen want nu vraagt ze aan mij of ik wat adresjes voor haar heb waar ze het kan halen. Die adressen is geen probleem, die zoek ik wel op, maar het gaat mij even om de merken. Ik denk dat ze haar hond ook wel zo ver kan krijgen om te gaan barfen maar dat is voorlopig 10 stappen te ver, eerst maar eens over naar KVV en kijken of ze van de problemen af kan komen.

Tot nu toe heb ik CB, Tinlo en HB en die zijn bij haar in de omgeving heel makkelijk te krijgen. De vraag is nu welke merken zijn er nog meer? Ik ben zelf redelijk bekend met KVV voor katten, maar ik weet dat er voor honden meer mogelijkheden zijn.
Door mirdj
#1921154
Klopt, maar ik wil haar een beetje een ruim aanbod in merken doen zodat ze zelf een beslissing kan nemen (ook qua prijs) en kan kijken wat haar hond lekker vindt. Ik denk dat het uiteindelijk wel richting CB en Tinlo zal gaan, die zijn in het dorp te krijgen.
Door petra-amsterdam
#1921555
Ik ben zelf ook ooit om soortgelijke problemen met m,n oude DH destijds overgestapt op vers. Beste stap ever!

Zo,n loei van ,n hond werkt nogal wat weg dus de kosten zullen wellicht ,n rol spelen? Jouw merken zijn redelijk aan de prijs.
Bij ons gaat er ook nogal wat naarbinnen dus ik wissel zelf af met Naturis/Smuldier vlees-compleet glutenvrij (bij AH te koop dus simpel) en daarnaast geef ik verschillende mixen van Herby.
Door mirdj
#1922249
Herby is denk nog even een stap te ver want ze heeft niet zo heel veel vriesruimte en ze zit pas een week op vers. Eerst maar eens wat kant en klaar spul aangeven en dan later eens kijken wat de dame eet en kijken hoe ze tegen over de mixen van Herby staat. Smuldier ga ik ook zeker aan haar door geven. Zelf heb ik daar helemaal niet aan gedacht want ik heb alleen katten.
Door mirdj
#1952474
De hond staat ondertussen 5 weken op kvv (tinlo, CB en haaksbarf) en het gaat hartstikke goed. Ze merken nu al dat de vacht een stuk beter is, zelfs de trimster wilde weten wat er aan de hand was, en de ontlasting is veel beter en veel minder. Hij heeft bijna geen last gehad van ontgifting en is eigenlijk cold turkey over gezet. Met brokken was het altijd een ramp als ze een ander merk wilde geven, eindeloos mengen omdat hij anders aan de race ging. Nu van de ene op de andere dag over en totaal geen problemen. Ze is zelfs al zo ver dat ze hem wat te kauwen wil gaan geven. Volgende keer als ik naar Slagerij West ga neem ik wat ribben voor haar mee. De hond heeft er totaal geen probleem mee, hij eet echt alles.
Door mirdj
#1952544
Ze is er zelf ook heel blij mee. Ze ziet het gewoon met de dag beter gaan. Op z'n kont begint z'n vacht al te glimmen en is z'n vacht veel dunner geworden. In plaats van 4x per dag poept hij nu maar 2x en ook kleinere hoeveelheden. De ontlasting ziet er veel mooier uit en het is ook niet meer zo'n natnek. Uiteindelijk wil ze wel over gaan naar BARF, ze vindt KVV erg duur, maar ze moet eerst haar man zo ver krijgen dat er een vriezer bij moet. Tegen die tijd zal ik wel weer even op de lijn komen om te kijken of ze de hoeveelheden goed in schat.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1952568
Wat fijn! Houd je wel een beetje rekening met de beginnersbotjes als ze wat barf happen erbij wil gaan voeren?
De meeste ribben zijn niet echt geschikt als beginnersbot, al zijn de jonge geitenribben van Slagerij West wel echt heel zacht.
Door mirdj
#1952679
Dat is voor deze hond geen probleem. Ik kwam vanavond binnen en hij was bezig met een groot dragend bot, had hij gekregen van de zoon des huizes zodat hij zich niet verveeld. Hij kan daar uren zoet mee zijn. Gelijk gewaarschuwd dat die heel slecht zijn voor zijn gebit. Ze merkt gewoon aan hem dat hij totaal niet verzadigd is na het eten en eigenlijk altijd honger heeft. Hij moet dus nodig gaan knabbelen om wel verzadigd te raken. Hij staat op dit moment ook een beetje op dieet want hij is gewoon te zwaar.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1953459
:-\ een dragend bot is om wel meer redenen niet geschikt als alleen tandslijtage.
Dat dit in het verleden altijd goed gegaan is is leuk, maar geeft geen garantie voor de toekomst en wil naar mijn idee dus ook niet zeggen dat het voor deze hond daardoor geen probleem is om te beginnen met ribben.
Maar goed, ik zal daar misschien wel flauw in zijn.
Door mirdj
#1953497
Ik wil haar niet te veel afschrikken door met allerlei enge verhalen te komen. De melding dat het slecht is voor het gebit was genoeg om het weg te halen en niet meer te geven ;) Ze weet ook dat ze alleen rauw bot mag geven. Ik denk niet dat de hond moeite zal hebben met de ribben, hij vindt het heerlijk om met bot bezig te zijn en al zal het in het begin misschien niet snel gaan, al doende leert men.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door