Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#1920309
Als ik Jip eten wil geven wil hij met geweld de voerbak uit mijn handen meppen. Hij haalt dan uit en is erg asociaal. Hoe leer ik hem om gewoon te wachten tot ik het neergezet heb? Een tikje geven helpt niet daar is hij niet van onder de indruk.
Door Benjy en Misty
#1920371
Katten zijn geen honden natuurlijk maar met mijn honden tilde ik telkens de voerbak weer op wanneer ze erop af wilden gaan. Pas wanneer ze rustig waren zette ik de voerbak neer. Ze eten op commando maar dat zal voor een kat, denk ik, erg ver gaan.  :biggrin2:

Succes!
Door Mevroi Kruim
#1920522
Nog langer wachten  :D en eerder beginnen. Ik weet niet waar je het eten klaarmaakt maar als hij daar zich al op loopt te fokken kun je weglopen en wachten tot hij weer rustiger is, dan weer terugkomen, zodra hij weer gaat stressen weglopen (jojo-methode). Dan de bak pakken, bij stressen weer terugzetten, en zo het hele proces tot aan bak neerzetten doorlopen. Meestal hoef je dat maar een paar keer te doen tot het kwartje valt.
Door Lonaa
#1920542
Liza had dat in het begin ook heel erg. Ze heeft al eens in mijn duim gehangen en die helemaal open gescheurd. Bij haar kwam dat omdat ze weinig aandacht, zorg en geen goed eten kreeg bij de fokker.

Na weken is ze gaan beseffen dat als ze rustig doet, dat ze het dan ook krijgt.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1920555
Hier lopen ze ook hard te kwaken als ik met de bakjes aangezet kom. En ze zijn dan ineens alle2 heel erg lief. Tik geven zou ik niet doen, het blijkt nu al dat het daar niet beter van wordt. Verder wat Olga zegt, dat lijkt mij ook de beste methode.
Door hannabelgje
#1920572
Het eten wordt in de keuken klaargemaakt terwijl de katten boven zijn. Dan loop ik met het voer de trap op en dan begint de ellende. Nu duw ik hem met mijn voet aan de kant zodat ik het neer kan zetten zonder dat hij in mijn vingers hangt. Ik ga dan maar proberen om nog langer te wachten. Ik hoop dat het kwartje gaat vallen.
Door *Flip*
#1920578
je kan ook proberen steeds op wisselende tijden eten te geven. Ik heb geen vaste tijd, afhankelijk van hoe laat ik opsta, hoe laat ik thuis ben en of de kat honger heeft. Dat is tussen 6 en 9 's morgens en 16 en 20u s avonds. Soms om 16 en 20u, ligt er aan hoeveel er ontdooid is. Hij drentelt dan wel tussen mijn voeten door en geeft kopjes onder zijn eet plankje, als je het neer wilt zetten, maar absoluut geen agressie. Hij heeft dan ook maar heel kort brokjes gehad.
Door Too
#1920584
Methode Kruim is een heel fijne maar vraagt om een redelijk slimme kat , als je helemaal terug moet lopen :D een standvastige baas.

Je kunt ook op andere momenten zit&blijf gaan oefenen [bv met de clicker] Jip is jong, slim en houdt van eten... ideale kandidaat, als hij dat overal beheerst ga je t moeilijker maken door t ook met eten in zicht van 'm te vragen
Door flin
#1920613
  ;D ;D

'k zou zelf naar boven lopen, met in m'n ene hand 't schoteltje vers,
en in de andere hand een paar losse lekkertjes (stukje vlees of snoepje oid)

losse lekkertjes de ruimte ingooien:  zoek!  :biggrin2:

en dan op 't gemakje 't schoteltje neerzetten..
Door hannabelgje
#1923955
De laatste gaan we proberen. Op verschillende tijden gaat niet lukken, ik werk hele dagen en ze zullen toch voor mijn vertrek eten moeten hebben.
Door mirdj
#1924043
Hier krijgen ze 's ochtends ook op vaste tijden behalve in het weekend of als ik vrij ben. 's Avonds krijgen ze op verschillende tijden tussen 18 en 22 uur.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door