Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1919747
Rosalie schreef: Volgens mij is het een allergie als de reactie direct is en na een b.v. een week een intolerantie.
Oh ok... ik weet niet wat het precies inhoudt, maar ik vind het zeer interesant.
Ik ga dat uitzoeken.

Voor de mensen die er meer van weten, graaaaaggg reacties!!!
#1919758
Ik geloof dat je grofweg onderscheid kan maken tussen extreme, acute allergische reacties, zoals het letterlijk neervallen van mensen die aan een pinda likken als ze daar allergisch voor zijn. 'gewone' allergieën zoals het jeuk krijgen van voedsel, omgevingsallergieën (atopie, hooikoorts) en intoleranties. allergie van voedsel is er in allerlei soorten en maten, kan een hele heftige reactie zijn die na een half uur weer weg is, maar ook een subtiele jeukerigheid die nog dagen aan houdt. Volgens mij is het met allergieën wel zo dat het snel na het in aanraking komen met de stof een reactie geeft, het lijf mist de stoffen om de stof te verwerken, en dus komt deze op een andere manier naar buiten.

Begreep vandaag van mijn DA dat als een hond bijvoorbeeld allergisch zou zijn voor een bepaalde diersoort, dat de reactie dan toch wel echt er snel op moet volgen. Dus zoals Reus nu een week eend had gehad en toen meer jeuk kreeg, dan ligt dat niet aan de eend maar aan iets anders.
#1919829
Nou het zit zo...
Hij krijgt zijn barfie waar hij niet allergisch voor is.
En ik had voor de andere mannen lam een week geleden, maar daar had hij per ongeluk (en ik kijk altijd heel goed alleen nu net even niet) en daar had hij dus van gesnoept  :-\
Maar niks geen reacties en nu heeft hij konijn gekregen vant weekend (hij krijgt al heel lang konijnenoren) en hij krijgt nu ineens reacties  :-X
Dus ik vraag me af of hij dan toch allergisch is voor konijn of dat hij alsnog een langzame reactie op de lam heeft gekregen.
Hij krijg sinds een kleine week dus ook weer eend, maar daar heeft hij eerder nooit geen allergieen van gehad.
Ik zie door de bomen het bos soms niet meer  :-\
#1919832
je bedoelt gedroogde konijnenoren wat hij altijd kreeg? en wat had hij nu van een konijn?

met wat ik vanmiddag met de DA besproken hebt lijkt het met niet dat hij alsnog reageert op het lam van vorige week.
#1919834
nienk schreef: je bedoelt gedroogde konijnenoren wat hij altijd kreeg? en wat had hij nu van een konijn?

met wat ik vanmiddag met de DA besproken hebt lijkt het met niet dat hij alsnog reageert op het lam van vorige week.
Ik ga iig niet meer uit van wat 1 DA zegt  ;)
Dus ik zie liever feiten dan dat ik het van 1 iemand hoor, aangezien DAen toch niet altijd gelijk schijnen hebben.
Niet raar naar jou bedoeld hoor, maar ik kan gewoon niet meer uitgaan van 1 logica van 1 iemand.
#1919844
Ja, maar goed lam krijgt hij sowieso niet en konijn kan ik wel achter wegen laten dat is niet zo'n punt.

Maar ik snap t soms gewoon niet dat wanneer je denkt dat het goed gaat hij toch ineens een allergische reactie uit t niets opwekt.
En daarom vroeg ik me af hoelang allergische reacties max kunnen duren voor ze optreden.
#1919856
Ik volg mee want hier zit ook een allergiemeisje  :'(  waar de jeuk plots terug opspeelt zonder voor ons duidelijke reden. 
Ik zou er een vraag durven bij stellen...als je het niet erg vind.  Hoe snel verdwijnen die verkeerde stoffen dan terug uit hun lijfje.  Hoe snel is de jeuk dus terug weg met of zonder ondersteunende producten.
#1919885
volgens mij kan een intollerantie ook een allergie worden. In het begin een lichte reaktie na een tijdje, maar de reakties worden steeds heftiger en komen sneller :-\
En het kan ook opbouwen, dat je er in het begin niet/nauwelijks iets van merkt. En als je het probleem niet weghaald, merk je ineens een duidelijke reaktie. Maar dat was er dan toch al wel.
Laatst gewijzigd door mcSnurk op ma 31 jan 2011, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door