Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BbvDoerak
#1919409
Ga met mijn hond de cursus Gehoorzame Huishond doen.
We moeten dan een voerbak meenemen en brokjes, voor de voerbaktraining.
Alleen mijn hond eet KVV en BARF en krijgt letterlijk de schijt van brokjes.
Tsja de cursusleidster wist niet wat ze er mee aan moest want tsja alle honden eten brokjes ;).
Wat kan ik nu het beste meenemen voor deze training?
Rauw vlees is misschien een mindere optie gezien de andere cursisten?
Gekookte kip ofzo?

En wat nemen jullie mee al beloninkjes tijdens het trainen?
Puppybrokjes zijn ideaal qua formaat en makkelijk in je zak te stoppen maar ja brokken he....
Ik heb al eens rodi worst gebruikt, flintertjes rosbief, kippelevertjes, maar ik vind het allemaal zo klef in je jaszak of in het heuptasje.
En met een plastic zakje erom ben ik steeds aan het graaien naar een beloning, wat dus ook niet werkt :D
#1919411
Wat maakt het uit wat andere cursisten er van vinden?
Ik zou gewoon wat kippennekken oid meenemen en die dag dan geen vleesbot meer voeren.

Beloningen kun je zelf maken of kopen: gedroogd vlees ;)
Ook dat zou je eventueel kunnen gebruiken als 'voerbaktraining' ;)
Gebruikersavatar
Door judith vd
#1919413
Ik neem tijdens de (puppy) training altijd allerlei gedroogde spullen mee, zoals kipfilet, rundergehaktballetjes, paardenvlees, long, enz.

Sinds ik zelf wat spullen bak: kippenlever + bloem (heel barfverantwoord  >:() + ei + olijfolie, gaan de trainingen veel beter: Diza vindt het zalig.

Hiervoor gebruik ik een speciaal heuptasje, waar je makkelijk bij kunt.

Judith
Door Juul
#1919420
Ik heb lang beloond met in stukjes geknipte kippennekken, of stukjes rundvlees. Eventueel het vlees heel even in kokend water en dan uit laten lekken. Maar wat is er mis met bv gekochte gedroogde long? Dat je alle honden van de cursus aan je zak hebt kleven misschien :biggrin2:
Door nienk
#1919421
ik train Reus ook met gedroogde snackjes (pensbrokjes kan je heel makkelijk enorm fijn knijpen), of met rauwe groenten in stukjes. wortel en komkommer (niet te veel, want dunne groene poep), inimini stukjes banaan, half gekookte snijbonen (is ie een hele tijd echt stapel gek op geweest), en appelschil doet het ook goed.

leuk dat je gehoorzame huishond gaat doen! hopelijk gaan Reus en ik die ook doen en dan daarna zou ik graag Verkeers Veilige hond (of hoe heet die?) doen. succes en veel plezier!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1919426
ik haalde altijd de onderkant van een frisdrankfles eraf(zo hoog als je hand) en stopte deze in de zak van de bodywarmer/jas , hier had  ik altijd kaas of andere dingen in om te voeren (nog voor mn barf tijd :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door judith vd
#1919432
lauraV schreef: ik haalde altijd de onderkant van een frisdrankfles eraf(zo hoog als je hand) en stopte deze in de zak van de bodywarmer/jas , hier had  ik altijd kaas of andere dingen in om te voeren (nog voor mn barf tijd :biggrin2: )
Da's slim! Die ga ik onthouden!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1919441
Gedroogde vleesjes (long, spiervlees, hartjes enzo).
Stukje oudere kaas (dat plakt niet zo)
Gelderse worst (wel erg vet)
Gekookte kipfilet
En bij hele moeilijke dingen gaan er gewoon stukken vers vlees mee.

Ik deed het of zo in mijn zak of in een boterhamzakje in mijn zak.
Bij vers vlees ging er een tupperware bakje en handdoek mee.

En je dan niet afvragen waarom alle andere honden ook bij je lopen  :biggrin2:
#1919447
lauraV schreef: ik haalde altijd de onderkant van een frisdrankfles eraf(zo hoog als je hand) en stopte deze in de zak van de bodywarmer/jas , hier had  ik altijd kaas of andere dingen in om te voeren (nog voor mn barf tijd :biggrin2: )
Had ik die maar geweten toen ik nog met rauw vlees in een zakje stond te sukkelen  :biggrin2:

Ik dacht toch ook aan zelfgedroogde stukjes vlees ( kan in een oven gedroogd worden ) in plaats van brokjes.  Voor eender welke training.
Door nienk
#1919449
hihi ja  ik heb wel eens de fout gemaakt om eerst naar de dierenwinkel te gaan voor Reus zijn vlees, snackjes en ribben, en dan naar het park. had ik ineens wel heel veel honden, en al die eigenaren vragen: wat heb je bij je dan? dus ik, zijn eten, rauw vlees. GEEF JE JE HOND RAUW? ben jij gek! dus ik zeg, nou volgens mij zou die van u het ook wel lusten als ik dat zo zie (lab die al bezig was mijn rugzak open te trekken)... voor de training op een cursus is het dus misschien een goed idee om geen te lekker ruikende dingen te  gebruiken, als er steeds andere honden om die van jou staan heen te dralen, dat werkt niet fijn..
Door Wendi
#1919452
voordeel van het aanleren van een clicker -of clickerwoord- is dat je de beloning zelf niet prompt hoeft te geven, en je dus wat "rommelen" kunt.

overigens train ik zelf, naast gedroogd spul, ook gewoon met vlees, ben niet zo bang voor vieze handen die ik tussendoor gewoon aan m'n oudste en viestste spijkerbroek afveeg. of ik bind een vaatdoekje aan m'n broek, je weet wel, zoals barmannen dat doen met de theedoek :biggrin2:

als je wat verder bent kun je zelfs je bakje aan de kant laten staan en dan na een aantal oefeningen je beloningswoord en naar het bakje gaan en dan meerdere beloningen geven.

misschien kun je je hond gek maken van een balletje of flostouw? Een langer touw kun je gemakkelijk om je nek hangen en dan heb je 'm gauw gepakt en weer opgeborgen.

ohja, en de voerbaktraining gewoon met vers doen. doe je het met brokken heeft het namelijk geen nut als je kijkt naar het doel van de oefening ::)
Laatst gewijzigd door Wendi op ma 31 jan 2011, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BbvDoerak
#1919509
Wow veel reacties.
Ik heb bij Lupa inmiddels alweer een bestelling gedaan en ga maar aan het drogen....
Rauw vlees wilde ze liever niet op de cursus i.v.m. het afleiden van andere honden ;D, denk dat ik idd. maar gewoon wat vlees kook of droog en dat meeneem.
Die tip van die fles vind ik echt super!!! Ga ik meteen uitproberen.
Het gaat me niet om de vieze handen want die veeg ik idd. gewoon aan mijn wandeljas of broek af, maar tsja ik weet niet, het is gewoon altijd zo'n klef gedoe....
Heb wel al regelmatig andere honden bij me staan als ik vers of sterk gedroogd vlees bij me heb, lijkt me alleen op de cursus niet zo handig.

Nu nog op zoek naar een leuk en handig speeltje want die flostouwen zijn te groot/lomp.
Balletjes vind ie maar zo, zo en mogen niet bij de training (net zo min als piepers)
Hij is gek op knuffels  dus misschien kan ik een oude lange knuffel openmaken en deze meenemen?
Door Wendi
#1919521
als je bij een goedkope winkel een fleecedekentje koopt voor een paar euro en je knipt die in een aantal repen die je vervolgens vlecht dan heb je een touw dat lang genoeg is om om je nek te hangen en een knuffelgekke hond zal het zachte fleece beslist waarderen
Door Dhjali
#1919663
De rest moet het maar als een extra uitdaging zien wanneer jij daar met je lekkere snacks staat, meteen een goede afleiding om mee te trainen  :biggrin2: Hier sinds kort een droogmachine, want ook ik vind dat kleffe niet erg gemakkelijk trainen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door