Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1914594
Iemand een idee? als het niet hard genoeg is, dus goed gedroogd eten ze het hier niet.
Gedroogd geen enkele moeite..

Heb geprobeerd steeds korter te drogen maar dan eten ze het echt niet, iemand een idee waarom ze dit niet willen eten?
kan het kwaad om bijvoorbeeld dan gedroogd te geven?
#1914889
Nee gedroogd geven is geen probleem volgens mij.alleen als je bv 500 gram droog geeft moet je uitrekenen hoeveel dat nat is.dus eet je hond 500 gr per dag dan geef je gedroogd maar 300 gram.en dat is dan zijn portie voor die dag.gedroogd veranderd van structuur in de maag.
#1915047
Je zegt "ze" eten het niet. Dat vind ik wel opvallend. Is het wel oké?
Hier eten 3 honden zonder problemen rauw paard, van een mals stooflapje tot een pezig stuk.
Als het echt niet rauw gegeten wordt maar wel gedroogd dan zou ik ze als beloningssnoepjes drogen, en als het op is niet meer bestellen. 
Als je het als voer geeft, dan moet je inderdaad van het natte gewicht uitgaan. Doorgaans blijft er na drogen maar 1/3 tot 1/4 van het oorspronkelijke gewicht over. En als ze dan niet zoveel krijgen, stel bijv. 100 gram zoals die van mij, dan mag je nog maar 25-30 gram geven. Dus blijft er niet veel over van hun maaltijd!
#1915795
siempie73 schreef: Ik heb hetzelfde met kangoeroevlees.
Rauw gegeven draaien de borders letterlijk hun kop ervan weg maar gedroogd is het errug lekker.
Dan maar drogen, het is bijna op.... nog maar 4 kilo te gaan ;)
Kangoeroe word niet door elke hond gegeten... zelf al eens geproefd? heeft een speciale smaak die niet door iedereen gewaardeerd word :)
Hier hangt het van levering tot levering en van leverancier tot leverancier af of ze iets wel of niet eten ;)
#1918932
pike schreef: Je zegt "ze" eten het niet. Dat vind ik wel opvallend. Is het wel oké?
Hier eten 3 honden zonder problemen rauw paard, van een mals stooflapje tot een pezig stuk.
Als het echt niet rauw gegeten wordt maar wel gedroogd dan zou ik ze als beloningssnoepjes drogen, en als het op is niet meer bestellen. 
Als je het als voer geeft, dan moet je inderdaad van het natte gewicht uitgaan. Doorgaans blijft er na drogen maar 1/3 tot 1/4 van het oorspronkelijke gewicht over. En als ze dan niet zoveel krijgen, stel bijv. 100 gram zoals die van mij, dan mag je nog maar 25-30 gram geven. Dus blijft er niet veel over van hun maaltijd!
hoi, heb verschillende leveranciers geprobeerd nu, zelfs naar een paardenslager gereden en wat los gekocht.
Zelfs na twee dagen vasten en dan ook echt niks tussen door willen ze er niet aan! gedroogd wel... omdat ik nu hoofdzakelijk vis en rund voer wilde ik toch paard bijvoegen anders eten ze naar mijn idee te eenzijdig.... :-\
Vreemd blijft het wel.....
#1918935
Tommie schreef: Nee gedroogd geven is geen probleem volgens mij.alleen als je bv 500 gram droog geeft moet je uitrekenen hoeveel dat nat is.dus eet je hond 500 gr per dag dan geef je gedroogd maar 300 gram.en dat is dan zijn portie voor die dag.gedroogd veranderd van structuur in de maag.
moet ik dan ook meer rekening houden met kans op maag torsie? of maakt dat geen bal uit? dit omdat er eventueel meer water bij gedronken wordt dan dat er vocht bij het rauw gevoerde zit? ( volg je me nog ::) )
#1918937
Aquillo schreef: mss geef je het te koud. laat het lekker op kamertemperatuur komen, dat doet wonderen
ze krijgen hier altijd alles "warm" dat wil zeggen haal het 's avonds uit de vriezer en zet het in een afgesloten abak op het aanrecht.. en de volgende avond krijgen ze het te eten zonder dat het de koelkast gezien heeft?

gr,

Esther
#1919145
essie74 schreef: moet ik dan ook meer rekening houden met kans op maag torsie? of maakt dat geen bal uit? dit omdat er eventueel meer water bij gedronken wordt dan dat er vocht bij het rauw gevoerde zit? ( volg je me nog ::) )
als ze hier meer dan een snack gedroogd vlees krijgen poepen ze de volgende dag drogere keutels ...verder drinken ze dan ook niet meer water dan normaal
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door