Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1916030
Hallo allemaal,

ik ga vanmiddag om 13:30 uur met Eddie naar de dierenarts (orthopeed) in Echt. Hij hinkelt met zijn rechter achterpoot, alleen in een langzame galop. Bij de rest van de gangen doet hij dit niet. Ik krijg vanmiddag te horen of hij 'Russll-Shuffle' heeft.

Ik kreeg in mijn zoektocht nog een link van een heel moderne dierenarts. http://www.anyanimal.nl/orthomoleculaire-geneeskunde/
Kennen jullie nog meer van dit soort? Zijn er ook in het zuiden?
Laatst gewijzigd door _Sandra_ op wo 23 feb 2011, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door _Sandra_
#1916386
Diagnose:
Eddie heeft wel iets van Russell-shuffle, hoewel het ets anders oogt dan bij jack russells.
Daarbij heeft hij de lichtste vorm van de lichtste vorm van patella luxatie (alleen het rechter achterbeen). Dus een heel lichte vorm van graad 1. Dit veroorzaakt het hinkelen overigens niet, daar is het te licht voor.

Er zijn röntgenfoto's gemaakt van de knieën en heupen, verder ziet alles er prima uit.

Behandeling:
Eddie heeft anabole in zijn rechterbeen gespoten gekregen. Hij moet betere bespiering krijgen, dus daar zoek ik nog oefeningen voor. Niet meer op de achterpoten staan, niet te hard de helling af (ivm zijn franse stand voor) en niet te veel sringen.
Door tessa
#1917752
Voor de bespiering zou ik eens kijken bij de toppics van Deesje over de balancebal etc.
Door _Sandra_
#1919012
bedankt.

ik was al een tijdje info aan het opzoeken over het balance ball en heb de adresjes hier liggen. Had echter nog niets besteld. Nu ik dit weet van Eddie ga ik het echt aanschaffen, want dat zal goed voor hem zijn.
Door _Sandra_
#1946983
1 of 1,5 week geleden lag eddie ineens met zijn pootje te trekken op de bank.
Vandaag trok hij zijn pootje op, schudde er een paar keer mee en ging met zijn snuit naar zijn lies-dijbeen toe.

Het wordt dus erger en hij heeft er nu echt last van op dat moment. Ik denk dat ikga vragen voor een doorverwijzing naar een neuroloog. Kent iemand neurologen in limburg/noord-brabant (het zuidoosten ervan)?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1947009
Ahjee arme Eddie.
Ik heb helaas geen tips in de vorm van een neuroloog hier in de omgeving.

Miss heb je wel wat aan de tip om spiersupport van de groene os te gaan geven.
Bij mijn 2 honden heeft dit heel goed geholpen, hun bespiering is vele malen beter geworden.
Door Lizzy
#1947168
_Sandra_ schreef: 1 of 1,5 week geleden lag eddie ineens met zijn pootje te trekken op de bank.
Vandaag trok hij zijn pootje op, schudde er een paar keer mee en ging met zijn snuit naar zijn lies-dijbeen toe.

Het wordt dus erger en hij heeft er nu echt last van op dat moment. Ik denk dat ikga vragen voor een doorverwijzing naar een neuroloog. Kent iemand neurologen in limburg/noord-brabant (het zuidoosten ervan)?
Helaas ken ik geen neuroloog in die buurt. He gatsie, wat vervelend :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door