Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door samantha!
#1918670
Macho liep van de zomer ineens mank voor.
De volgende dag was het over.
De maanden erna liep hij heel af en toe enkele pasjes mank, het gaat heel snel en ik kan niet eens zien met welke poot.
Het was iedere keer gelijk over.
In november liep hij voor het eerst echt de hele dag mank, of eigenlijk is het niet eens echt mank, meer onregelmatig.
Je ziet dat hij niet lekker loopt maar het gaat zo snel en hij laat niet veel merken dus ik kon weer niet zien welke poot het was.
Toen dacht ik: nu ga ik het aan de DA laten zien.
Eenmaal bij de DA aangekomen liep hij weer als een zonnetje, niks aan de hand.
Wel gaf hij pijn aan bij zijn rechtervoorpoot bij een middenvoetsbeentje.
Ik heb toen 3 weken rust gehouden en als het niet over zou gaan zouden we een foto maken.
Gelijk dezelfde dag liep hij dus al niet meer mank en de 3 weken erna ook niet.
Daarna weer langzaam opgebouwd met wandelen maar al snel liep hij weer mank.
De DA voelde het op dezelfde plek ook een beetje kraken dus een foto gemaakt.
Er was niks op de foto te zien en bij de DA liep Macho ook weer niet mank.
Omdat hij dus dezelfde dag alweer niet meer mank liep besloten we weer rust te houden.
Weer 3 weken rust en daarna rustig opbouwen.
Heel af en toe leek hij nog een pasje te manken maar ik let inmiddels zo extreem op hoe hij loopt dat ik het me ook ingebeeld kan hebben of dat hij ergens opstond ofzo.
Verder ging het best goed, ik was inmiddels weer sinds 1,5 week aan het doen met hem wat we normaal ook doen (behalve de behendigheid).
Maar vandaag ging het weer mis, Macho rende, sprong ergens vanaf en hup weer mank 
Nu thuis lijkt hij niet meer mank maar toch vind ik hem ook niet helemaal soepel lopen.
Wat zou ik nu het beste kunnen doen? weten jullie een goede dierenarts/orthopeed in de buurt van Nijmegen?
Door sella
#1920626
Ik zou ook foto's laten maken bij een orthopeed.
Meestal moet je da je doorverwijzen.
Over het algemeen weten die wel wie er goed en minder goed bevalt bij de eigenaren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door