Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pedro98
#1918570
Toch nog maar een keer het grootste probleem met KVV voor ons het opwarmen. Nu zat ik te denken als ik het s'avond gewoon in een klein koelboxje zet dan staat het niet zo op het aanrecht en word het toch al op een betere temperatuur. Zetten het nu steeds in een bakje met warm water als het de koelkast uitkomt maar dan duurt het nog een tijdje voor dat het een beetje warm word.

Ik neem aan dat dit geen probleem hoeft te zijn voor het vlees of misschien wel, in de zomer zal het weer wat lastiger worden lijkt me.
Door Lonaa
#1918576
Ik voer dan wel geen KVV, maar mijn vlees haal ik op dit moment 2 dagen van te voren uit de vriezer. Dat ligt allemaal in een groentela van de koelkast die daar speciaal voor gereserveerd is. Het vlees voor morgen ligt bovenop, het vlees voor overmorgen daaronder. Morgen gaat het bovenste eruit, de rest eruit, bakje omspoelen, spul voor overovermorgen uit de vriezer, onderin het bakje, de rest er bovenop en terug in de koelkast (snap je t nog? :P)
Zo is het altijd ontdooit, en als je het dan, door wat voor reden ook, een dag vergeet, is er nog geen man overboord.
Door Pedro98
#1918589
Het is wel ontdooit maar als uit de koelkast komt is het nog koud en dat vind zijn maag niet echt prettig. Vandaar dat ik dacht het de avond voor de volgende dag al in het koelboxje te leggen.
Door M.P
#1918594
ik geef maar 1 keer per dag eten , en s'avonds rond 8 a 9 uur zet ik het op het aanrecht in een bakje en s'morgens is het volledig ontdooid voor te geven.
ik leg niets in de frigo voor te laten ontdooien , alleen als het een te grote portie is waar ik 2 dagen van geef maar dan zet ik nog de benodigde hoeveelheid op het aanrecht voor op kamertemperatuur te laten komen voor ik het geef.
zo rap kan het geen kwaad , hier toch niet.

groetjes
Door TMG1961
#1918603
Ik haal het het ongeveer 1,5 - 2 uur van te voren uit de koelkast en deed het in de etensbak en dekte die af met een bord. Het heeft dan tijd genoeg om op temperatuur te komen. Doe dat nu met Barf maar deed dit ook met KVV.
Door Pedro98
#1918639
[quote="TMG1961"]
Ik haal het het ongeveer 1,5 - 2 uur van te voren uit de koelkast en deed het in de etensbak en dekte die af met een bord. Het heeft dan tijd genoeg om op temperatuur te komen. Doe dat nu met Barf maar deed dit ook met KVV.
[/quote]

Dan zou ik de wekker moeten gaan zetten en sta al om 5:30 op vind ik toch vroeg zat ;) Maar vanavond toch maar eens in de koelbox proberen heb hier nog echt zo'n minibox en die word verder toch niet gebruikt.
[quote="M.P"]
ik geef maar 1 keer per dag eten , en s'avonds rond 8 a 9 uur zet ik het op het aanrecht in een bakje en s'morgens is het volledig ontdooid voor te geven.
ik leg niets in de frigo voor te laten ontdooien , alleen als het een te grote portie is waar ik 2 dagen van geef maar dan zet ik nog de benodigde hoeveelheid op het aanrecht voor op kamertemperatuur te laten komen voor ik het geef.
zo rap kan het geen kwaad , hier toch niet.
groetjes
[/quote]

Is nog een pup dus 1 keer daags eten doen we hier nog maar niet en denk dat het ook bij 2 keer daags gaat blijven. Moet denk ik geen probleem zijn om 2x te voeren.
Door M.P
#1918797
voor een pup heb je gelijk , voor de rest moet je doen wat je gemakkelijk vind.....

groetjes
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1919241
Ik haal het de avond eruit en dan s'ochtends is mooi op kamertemperatuur.
Gewoon in een plastic curverbak buiten de koelkast.
Makkelijker kan niet.

Als ie dan ook een portie s'middags eet zou je die portie evt s'avonds in de koelkast kunnen leggen en dan s'ochtends eruit halen.
Maar ikzelf zou die moeite niet doen, het kan best een paar uurtjes buiten de koelkast liggen  ;)
Door inni
#1919587
Ik zet 't even in warm water.
Voor Berre is 't 20 to max 40gr per keer dat warmt dus snel op. 'k Kleef 't zeg maar tegen de zijkanten wan 't kommetje zodat de op te warmen laag zo dun mogelijk is.
Door Hanny
#1919843
Je kunt toch gewoon zo'n klein beetje voer ik een goed sluitend bakje op het aanrecht laten staan?
Heel eenvoudig, het voer buiten de koelkast laten ontdooien en de portie, die gevoerd zal worden in een bakje op het aanrecht, dan is het toch op een redelijke temperatuur, als je voert?
Dan voor de volgende keer weer je voertje afwegen en buiten de koelkast bewaren.'Zomers, als het bloedheet is, dan voer ik rechtstreeks uit de koelkast, maar dat is toch maar een aantal dagen per jaar, dat het zo echt warm is.
Ik begrijp eigenlijk niet, wat er op tegen is, om het in en goed sluitend bakje op een niet al te koude plaats te laten staan.

Hanny
Gebruikersavatar
Door choopy
#1919976
hier wordt 's avonds de portie uit de vriezer gehaald voor de volgende dag.
Dit staat gewoon op het aanrecht.
's ochtends kijk ik of ik alles geef of een gedeelte, wat over is gaat dan in de koelkast voor de volgende dag.

Meestal krijgen ze hier ;s avonds na de laatste ronde eten en wat dan eventueel nog in de koelkast staat, haal ik er voor dat we zelf gaan eten uit.
In de zomermaanden ontdooi ik wel in de koelkast en haal ik het voor het wandelen eruit. Meestal wandelen we een half/ uur, dan is het meestal wel op eet temperatuur.

Wanneer ik voor meerdere dagen tegelijk uit de vriezer haal, dan gaat het wel in de koelkast en wordt dan ook 's avonds voor dat we zelf gaan eten uit de koelkast gehaald.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1922021
hier ook een dag vantevoren uit de vreizer halen. Niets in de koelkast en niets verwarmen ;)
Door sella
#1923276
Ik voer meestal s'morgens en haal dus na de maaltijd voor morgen er meteen uit.
In de zomer gaat het veel harder en dan haal ik het 3-4 uur van te voren uit de vriezer.
Behalve hele grote dikke stukken vlees, is het dan wel ontdooid.

Ik heb met een groot stuk paardenvlees van 5 kg geschokt moeten vaststellen dat dit wel 2 1/2 dag duurde in november.
Mijn huis is ook niet super warm omdat ik niet erg heet stook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door