Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1916735
Even een vraagje, welke waarschijnlijk allang gevraagd is.
Trouwens ik ben Mirjam, heb drie nizinny's en 2 ex katers.
Lees al een tijd mee en barf al diverse jaren.
Goed mijn vraag gaat over Mojo een Nizinny van bijna 10 jaar en sinds dat zij hier is nu vier jaar barft/kvv(man) zij met de rest mee.
Nu blijf ik met haar tegen het probleem oplopen dat zij schrokt. Geef ik haar een stuk pens om lekker op te kauwen, is zij zo gulzig dat het er weer uit komt. Gelijk weer opnieuw naar binnen werkt en het er weer kokhalzend uitkomt. Zij stikt er bijna in.
Nu snij ik het fijn maar dit is niet mijn bedoeling zij moet kauwen en scheuren(tanden poetsen).
Gelukkig kauwt ze wel op botten maar ook hier moet ik mee opletten.
Zij is wel de laagste in de roedel, dat zal er wel wat mee te maken hebben.

Maar hoe kan ik haar dit leren??? Als dat ooit al lukt Hahahha

Alvast bedankt Mirjam
Aika, Aerox, Mojo en Diesel en Flip
#1916751
Welkom op Barfplaats  :)

Je zou kunnen proberen om het vast te houden zodat ze het niet in 1x naar binnen kan werken en haar tanden wel moet gebruiken.
Maarrrrr... er zijn honden die daar nog veel sneller van gaan schrokken.
In dat geval zou ik het vlees gewoon in stukken blijven snijden om te zorgen dat ze er in ieder geval niet in stikt.

Mijn hond kauwt héél goed en rustig op vleesbotten, maar bij vlees en pens weigert hij ook om zijn gebit te gebruiken.
Hij schrokt het niet naar binnen maar het lijkt wel of hij dat een akelig gevoel vindt aan zijn tanden of zo en hij eet het gewoon helemaal niet dan.
Ik heb het opgegeven en geef het ook in hapklare stukken.

Tanden poetsen gaat bij hem goed genoeg met vleesbotten, alleen zijn hoektanden bevatten soms een beetje plaque wat ik er dan af krab.
#1917196
noppon03 schreef: Even een vraagje, welke waarschijnlijk allang gevraagd is.
Trouwens ik ben Mirjam, heb drie nizinny's en 2 ex katers.
Lees al een tijd mee en barf al diverse jaren.
Goed mijn vraag gaat over Mojo een Nizinny van bijna 10 jaar en sinds dat zij hier is nu vier jaar barft/kvv(man) zij met de rest mee.
Nu blijf ik met haar tegen het probleem oplopen dat zij schrokt. Geef ik haar een stuk pens om lekker op te kauwen, is zij zo gulzig dat het er weer uit komt. Gelijk weer opnieuw naar binnen werkt en het er weer kokhalzend uitkomt. Zij stikt er bijna in.
Nu snij ik het fijn maar dit is niet mijn bedoeling zij moet kauwen en scheuren(tanden poetsen).
Gelukkig kauwt ze wel op botten maar ook hier moet ik mee opletten.
Zij is wel de laagste in de roedel, dat zal er wel wat mee te maken hebben.

Maar hoe kan ik haar dit leren??? Als dat ooit al lukt Hahahha

Alvast bedankt Mirjam
Aika, Aerox, Mojo en Diesel en Flip
Welkom Mirjam!
Ik heb hier 3 Dalmaten, ik had er 4 en geen van de honden kon pens op een normale manier eten. Er gebeurde exact wat jij beschrijft. Ik heb een paar keer een lap pens uit de strot van mijn honden kunnen trekken. Dus ik doe het niet meer. Ik snijd pens in stukken van 10 cm. En geef vleesbotten om de tanden schoon op te houden. Soms gaat het met grote dikke lappen taai kopvlees wel.
#1917200
Mirjam!  :D

:hi:

Ik zou ook "lekker" de pens snijden. Niets een vreselijker gezicht dat een kokhalzende, stikkende, worstelende hond met een te grote lap pens.  :-X
Snijden en tandenpoetsen met iets anders.  ;) :-*

Alles goed verder?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door