Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Caitlin en Bijou
#1918478
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en zal me gelijk even voorstellen. Ik ben Caitlin en heb een Chihuahua x Dwergpinscher teefje genaamd Bijou, 2,5 jaar oud.

Ik zit nu met een probleempje, Bijou blijkt CM te hebben (Chiari-achtige malformatie). Ik denk dat de meesten wel Syringomyelia kennen, dit is eigenlijk hetzelfde, alleen is het bij CM zo dat alleen de schedel te klein is voor de hersenen, er zijn dus geen ruggenmerggaten aanwezig, wat wel zo is bij Syringomyelia.

Doordat haar schedel te klein is ontstaat er een druk in haar kop, ruggenmergvocht kan niet weg omdat de hersenen in de weg zitten als het ware, dus zit er vocht in haar hoofd.

Ze krijgt nu Omeprazol, dat is een maagzuurremmer die ook werkt als vochtafdrijver. Aangezien pas 2 weken geleden de diagnose bekend is, is het nu dus uitzoeken welke medicatie haar kan helpen.

Wat is nu het probleem en tegelijkertijd mijn vraag; Vrijdagnacht begon Bijou over te geven, en dit heeft zij 7x gedaan. Wat bij Bijou zeldzaam is, ze is een hele sterke gezonde hond.
Ik dacht dat het een bijwerking was (misselijkheid, overgeven en diarree is een bijwerking van de Omeprazol), maar toen werd op een ander forum mij gevraagd of het misschien zo kan zijn dat Bijou de KVV niet meer kan verdragen omdat haar maagzuur nu veranderd.

Gister heeft Bijou alleen wat rijst gegeten en een gekookt ei, durfde niet gelijk haar KVV te geven. Vanochtend heeft zij weer wel KVV gegeten en het is even afwachten hoe dat gaat.

Ik hoor graag ervaringen hierover of tips.

Alvast bedankt,
Caitlin.
Door Pedro98
#1918575
Klinkt niet als een hond die zonder hoofdpijn door het leven gaat lijkt mij. Maar heb geen idee of het maagzuur zal veranderen Ukkie had vannacht een paar keer gal overgegeven maar heb ook gewoon weer de kvv gegeven en de rest van de dag is goed gegaan. Kan wel zijn dat jou hondje zich gewoon een beetje slecht voelt van de medicijnen en dat ze er even aan moet wennen. Of dat toch het maagzuur word verminderd en zo dus slechter de kVV afbreekt. Maar dan zal een brok ook voor problemen zorgen lijkt mij.
Door Caitlin en Bijou
#1918580
[quote="Pedro98"]
Klinkt niet als een hond die zonder hoofdpijn door het leven gaat lijkt mij. Maar heb geen idee of het maagzuur zal veranderen Ukkie had vannacht een paar keer gal overgegeven maar heb ook gewoon weer de kvv gegeven en de rest van de dag is goed gegaan. Kan wel zijn dat jou hondje zich gewoon een beetje slecht voelt van de medicijnen en dat ze er even aan moet wennen. Of dat toch het maagzuur word verminderd en zo dus slechter de kVV afbreekt. Maar dan zal een brok ook voor problemen zorgen lijkt mij.
[/quote]

Of zij pijn heeft daar kan ik geen antwoord op geven, de diagnose is pas 2 weken bekend dus nu is het uitzoeken welke medicijnen haar helpen. Met medicijnen kan zij klachtenvrij door het leven, het is alleen ff de klus om te kijken welk medicijn het best bij haar past.

KVV is rauw, en daardoor een grotere klus voor de maag om te verteren, lijkt mij? Dan zou brok geen problemen geven denk ik?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door