Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kemi
#1916721
Hallo,

Mijn pup Kemi (Witte Herder teefje 8 wk) heeft gisteravond voor het eerst 2 kipvleugeltjes op (niet met punt eraan maar alleen het platte ovale stuk) maar slikte die heel door. Nu is ze vandaag al de hele dag aan de waterpoep. Ze is veel te licht (nu 4,25 kg) dus moet snel aankomen. Diarree is natuurlijk niet zo handig nu.
Ik ga er vanuit dat het door de vleugeltjes komt, zoiets had ik nl gelezen in topics toen ik ging zoeken. Ik was me rotgeschrokken...

Maar nu mijn vraag; is Probio Forte iets (alleen via internet dus duurt even voor het binnen is) of kent iemand iets wat ik morgen in een dierenwinkel zou kunnen halen om haar buik tot rust te krijgen?? Ik ben bang dat ze zo verzwakt omdat ze al zo licht is.
Andere tips misschien?? Ik maak me beetje zorgen...
 
Laatst gewijzigd door Kemi op vr 28 jan 2011, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fynn
#1916744
Als ze heel de dag al aan de diarree is zou ik toch even contact opnemen met een da.'
Zeker als ze al zo mager is kan ze niet veel hebben.
Ze zijn zo uitgedroogd.

Groetjes Rian
Door Kemi
#1916794
Dank je (ja, ik zit bovenop de pc  ;)) en heb net over dat middeltje vanalles zitten lezen. Ik ga het morgen direct halen.
Overigens is ze heel speels en merk ik verder geen gekke dingen. Maar een kipvleugeltje durf ik voorlopig niet meer aan  :D
Door Fynn
#1917194
Kemi schreef: Dank je (ja, ik zit bovenop de pc  ;)) en heb net over dat middeltje vanalles zitten lezen. Ik ga het morgen direct halen.
Overigens is ze heel speels en merk ik verder geen gekke dingen. Maar een kipvleugeltje durf ik voorlopig niet meer aan  :D

Ik zou haar gewoon even wat gemalen vlees geven bv rodi of duck en ze krijgt nog meerdere keren per dag eten toch?
En als het niet over gaat toch even contact met de da opnemen voor de zekerheid.

Groetjes Rian
Door Kemi
#1917415
Vannacht nog vaak eruit geweest, iedere twee uur was het raak, maar vanaf 6 uur had ze niets meer gedaan. Pas om 11 uur...en dat was een keuteltje!! Nog niet wat het wezen moet, maar we zijn op de goede weg. Ze krijgt nu Kindigest, die had ik staan voor de kinderen. Schijnt te werken dus!
Ook heeft ze vanmorgen wat gekookte kippenwater op bij het eten, dat ging er prima in en al het vocht leek me mooi meegenomen.
Bedankt  voor jullie reacties!
Laatst gewijzigd door Kemi op za 29 jan 2011, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kemi
#1918947
Hoihoi

Het gaat gelukkig weer helemaal goed met Kemi. Even een beroerde dag geweest, maar daarna was het weer goed. Ze eet als een dijker en weegt inmiddels 5 kg!! Gaat nu lekker dus  ;) Bedankt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door