Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1915279
Sammy krijgt 2 x per dag eten vanwege het gal spugen en haar pijnstillers.
's-morgens krijgt ze meestal wat spiervlees/orgaan met haar groenten en 's-avonds de rest van het spiervlees/orgaan met vleesbot.

Ze laat haar groenten's-morgens meestal liggen  ::)
Af en toe vergeet ik het weg te halen en als we dan thuis komen na de middag wandeling eet ze het alsnog op.
Kan dit kwaad?
Of kan ik dit beter niet toelaten omdat de groente dan al enige tijd in haar bak ligt.
Door 202Spots
#1915302
Ik zou er geen probleem van maken... :-\
er zijn waarschijnlijk andere dingen wat gegeten word, die smeriger zijn dan overgebleven groentes?
Door TMG1961
#1915374
Denk niet dat het kwaad kan..heeft ie er zelf last van? Hier krijgt groente geen tijd om lang van de bak te genieten, is binnen no time op  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1915378
Lijkt me geen kwaad kunnen, hier gaat er ook weleens een stuk wat rijpere groente in de mix voor de honden.
Alleen als het heel warm is lijkt het me snel gaat rotten, maar dat zie je vanzelf.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1915970
Ok dank jullie wel, dan laat ik het voor nu gewoon in de bak liggen dan eet ze tenminste haar groente  :biggrin2:
Als het straks weer lekker weer is buiten ga ik wel even kijken wat ik doen.
Senta schreef: Kwaad kan het niet, het zal alleen in kwaliteit (voedinsgwaarde) achteruit gaan.
Heb je al eens geprobeerd om dr yoghurt overheen te gieten?

Hier wordt de groentemix altijd als eerste opgegeten :biggrin2:
Ja en dan doet ze ook moeilijk.
Ik meng er nu wat pens doorheen en dan gaat het redelijk.

Als ik haar mijn groente geef als er wat over is eet ze het dus wel meteen op, dat vindt ze super lekker  :-\
Door Irish
#1915978
En met een eitje of wat huttenkase erdoor?
Dan vinden de hondjes hier een groentenmix ook opeens yum yum  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1915999
Irish schreef: En met een eitje of wat huttenkase erdoor?
Dan vinden de hondjes hier een groentenmix ook opeens yum yum  :biggrin2:
Eitje heeft ook geen zin  :-X
Maar huttenkase heb ik nog niet geprobeerd, ga dat straks maar halen, dank je voor de tip!
Door smulpaap
#1916061
Huttenkase vinden ze hier ook jammie . Wat ik ook wel doe is een ""gebonden jus "" maken voor door de groentenmix . Ik bewaar wat vleesvocht en kien het zo uit dat dat bv bloed is van hazenborst daar doorheen doe ik de groentenmix en wat gemalen noten dan is het een mooi stevig ""sausje "" en moeten ze de groenten er wel bij opeten
Door 202Spots
#1916902
Irish schreef: En met een eitje of wat huttenkase erdoor?
Dan vinden de hondjes hier een groentenmix ook opeens yum yum  :biggrin2:
Als het dan wel gelijk word opgegeten dan kan je er ei,yoghurt of huttekaas bij doen,
maar ik zou de groenten niet de hele dag laten staan wanneer er iets anders doorheen zit.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1917380
Nou de huttenkase er door heen is een groot succes  :D :D
Ze heeft het meteen opgegeten.

Is het erg als ze elke dag een beetje huttenkasse krijgt, heb er maar een theelepeltje doorheen gedaan  :)
Door 202Spots
#1917599
Sammy1980 schreef: Nou de huttenkase er door heen is een groot succes  :D :D
Ze heeft het meteen opgegeten.
Is het erg als ze elke dag een beetje huttenkasse krijgt, heb er maar een theelepeltje doorheen gedaan  :)
Goed zo!! Nee het is niet erg om elke dag 'n EET lepel huttenkaas te geven! ;)
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1917642
202Spots schreef: Goed zo!! Nee het is niet erg om elke dag 'n EET lepel huttenkaas te geven! ;)
Oh kijk, dan mag ze dus zelfs meer per dag, zal ze vast niet erg vinden  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door