Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Barf
#1916117
is daar iets over bekend ?
De reden waarom ik het vraag is omdat mijn oude galgo vannacht een behoorlijk insult heeft gehad, hij is al bijna 15 en ik durf nu eerlijk gezegt alleen maar even gemalen te geven en geen botten en zo omdat ik als de dood ben dat hij tijdens het eten een insult krijgt en misschien wel in een bot stikt dan.
Laatst gewijzigd door Barf op vr 28 jan 2011, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1916469
Wanneer de oorzaak epilepsy is, dan zal hij waarschijnlijk geen seizure tijdens 't eten krijgen.
Maar als je nu even gemalen wil geven is daar niks verkeerds mee hoor.
Heeft hij wel meer seizures gehad,ofneemt hij al medicijn voor seizures ?
of is dit de eerste aanval?
Door Barf
#1916483
202Spots schreef: Wanneer de oorzaak epilepsy is, dan zal hij waarschijnlijk geen seizure tijdens 't eten krijgen.
Maar als je nu even gemalen wil geven is daar niks verkeerds mee hoor.
Heeft hij wel meer seizures gehad,ofneemt hij al medicijn voor seizures ?
of is dit de eerste aanval?
Hij heeft de afgelopen paar weken wat absences gehad, hij gebruikt geen medicatie omdat ik niet meer wil gaan aanrommelen met een oude hond met zijn verleden. Vannacht was echt een hevige aanval die bijna een half uur geduurd heeft.
Hij is gek op zijn botten, kan er echt van genieten en ik wil hem nu dat hij zijn laatste fase ingaat niets onthouden door overbezorgdheid van mijn kant ;)
Door 202Spots
#1916509
Een aanval die 'n half uur heeft geduurd is veels te lang hoor  :o
Wanneer hij binnen 'n paar weken zoveel aanvallen heeft gehad, dat zou ik toch liever naar de DA gaan.
Door Barf
#1916524
202Spots schreef: Een aanval die 'n half uur heeft geduurd is veels te lang hoor  :o
Wanneer hij binnen 'n paar weken zoveel aanvallen heeft gehad, dat zou ik toch liever naar de DA gaan.
Hij is 15 jaar, heeft een door en door ellendig leven gehad, moeten we hem nu zijn laatste paar maanden nog gaan vergallen met da bezoekjes ?????????????????
Epilepsie is niet een twee drie onder controlle te krijgen. Verder is hij al dementerend en willen we hem zo min mogelijk van slag brengen. Overigens heb ik wel vannacht telefonisch kontakt met mijn da gehad en die was het er eigenlijk helemaal mee eens.
Door Barf
#1916563
202Spots schreef: Tja...als 't zo slecht is,dan willen we als baasje vaak niet zien wanneer 't tijd is om ze te laten gaan..
misschien heb je hier wat aan om objectief te kijken wat zijn kwaliteit van leven is?
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 347.0.html
Sterkte en wijsheid gewenst..
Ik weet wat zijn kwaliteit van leven is en die was tot vannacht nog erg goed, hij dementeerd op een prettige manier, wij slapen al beneden voor hem voor als hij s'nachts even het padje kwijt is, dan knuffelen we even lekker , installeren hem weer op de bank en dan snurkt hij vrolijk door. Hij vergeet wel eens dat hij al gegeten heeft en gaat dan op zoek naar eten, dan krijgt hij wat. Wandelingetjes zijn kort vanwege zijn verminkte poot maar wel vaak, daar geniet hij van, van zijn eten geniet hij nog meer, hij barft met volle overgave  ;)
We zijn onze laatste fase met hem ingegaan en dat schreef ik ook al eerder.
Houden van is ook kunnen loslaten, daar ben ik me heel goed van bewust !
We hebben hem niet daar uit de ellende gehaald om hem hier in ellende te laten eindigen dus die grens is voor ons echt wel duidelijk.
Door kojak
#1916575
Heel eerlijk ; ik denk dat het niet zo veel uitmaakt. Want ook al eet hij bijv. brok of blikvoer of gemalen vlees en botten ; het lijkt me dat de impact dan net zo groot is als hij onder het eten/slikken verkrampt en een aanval krijgt.. Mijn hond kreeg alleen aanvallen in rust toestand dus bij hem was het eten geen probleem. Sommige honden krijgen het vooral wanneer ze opgewonden zijn. Maar omdat deze hond oud is en er waarschijnlijk iets anders aan de hand is wat de aanvallen veroorzaakt kun je er waarschijnlijk geen touw aan vastknopen.. Misschien kun je een van de d.a. een pb`tje sturen als zij dit topic niet zien, dan heb je toch een iets beter beeld van de opties.. sterkte !
Door nienk
#1916670
misschien kun je voor de zekerheid, en je eigen rust (en daarmee ook de rust van de hond), de hond zegmaar gaan zien als beginnend barfer? dat je dus makkelijkere botten gaat geven, dingen platmept, etc. hoewel verslikken hoe dan ook naar is, is verslikken in iets soepels denk ik minder risicovol dan verslikken in een bot. kvv misschien nog fijner, maar ja, als ie zo geniet van het knagen, dan kan ik begrijpen dat je hem dat niet af wilt nemen. misschien kan je zijn menu malen en (deels) in iets van een Kong ofzo stoppen? dan heeft hij wel iets te doen met zijn eten en krijgt hij maar kleine happen tegelijk binnen.

succes!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door