Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1916215
Mijn oudste teef Rose (bijna 9,5 jaar) heeft binnen 24 uur 2 x een maagdilatatie gehad :(
De eerste keer was woensdagmiddag waarbij ze echt gigantsich veel dik wit slijm produceerde en er letterlijk bijna in stikte. Haar maag is onder een hele korte narcose en toediening van valium met een sonde leeggehaald en schoongespoeld.
Gisterenmorgen gebeurde het weer opnieuw nu wel zonder overgeven van slijm maar de dilatatie was wel heftiger. Ook nu is de maag weer leeg gehaald en gespoeld. ik geef haar nu alleen maar hele kleine beetjes sensitivity control. Ze heeft nu vanmorgen om 8.15 200 gram gehad en nu net om 12.30 200 gram en vooralsnog lijkt het tot nu toe goed te gaan maar ik ben nog niet optimistisch omdat het zo snel kan veranderen.

groetjes
Yvonne
Laatst gewijzigd door Borgerbos op za 29 jan 2011, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1916236
Dat is wel heel erg schrikken zeg en dan zo vlak achter elkaar.
We duimen hier dat het nu rustig blijft en dat ze goed zal gaan herstellen.
Sterkte ermee. :-*

Was de maag de eerste keer vastgezet?
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#1916243
Zag je woensdag in de Kliniek. Sterkte...
Schrok toen ik zag hoeveel wit slijm er buiten lag, heb het toen ook maar even aan de balie gemeld.. Maar zo te horen was dat nog maar een klein beetje
Door Borgerbos
#1916323
Bernie schreef: Dat is wel heel erg schrikken zeg en dan zo vlak achter elkaar.
We duimen hier dat het nu rustig blijft en dat ze goed zal gaan herstellen.
Sterkte ermee. :-*

Was de maag de eerste keer vastgezet?
Haar maag is in 2006 na een maagtorsie al vastgezet.

groetjes
Yvonne
Door **Jolanda**
#1916501
Yvonne, ik hoop dat Rose echt zal opknappen!
Ook hoop ik dat er iemand hier jou kan adviseren wat je Rose het beste kunt geven als ondersteuning.

Nogmaals beterschap voor Rose!
#1917310
Gisterenavond had mijn oudste teef Rose wederom een maagdilalatie (3e in 3 dagen tijd) dus hebben we gisterenavond besloten haar te laten in slapen. Dit kon zo niet doorgaan en dit heeft ze ook niet verdiend. Gisteren overdag leek het eigenlijk best wel weer goed te gaan maar gisterenavond om 20.15 toen ik haar ging uitlaten zag ik dat haar buik al weer dikker aan het worden was en ze was ook eigenlijk te moe om nog mee te gaan aan de riem en plofte tussen door telkens op de grond. Voor mij was dit een teken om in te grijpen. Ik had natuurlijk de hele procedure van woensdagmiddag en donderdag middag kunnen gaan herhalen maar ik had er dan waarschijnlijk vandaag weer gestaan.

Slaap zacht lieve Rose :(

groetjes
Yvonne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door