Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door boskat
#1915393
Sinds gistermorgen,na de wandeling ,waar ze een poosje(min of 10) de benen had genomen op de zeedijk,thuis wat wijting en een kabeljauwkop te hebben gegeten,niet helemaal opgegeten en even later een uurtje uitgespuugd te hebben,ging ze opeens erg veel drinken.
Dacht nou ja gaat wel over ze was en is vrij levendig geen koorts,wel onrustig,vannacht ook,dan moest ze er weer uit te plassen,dan weer wat drinken.
Vandaag hetzelfde goed eten ,goed rennen als een kanonskogel met uitlaten,veel drinken ,geen koorts wel onrustig na een uurtje ongeveer want dan wil en moet ze weer water of plassen
We zijn net naar bij de DA geweest ,die heeft urineonderzoek gedaan,ph waarde 6,wel veel bloed 4+ oid,waterige urine,geen blaasontsteking en geen suiker, ze geeft ook geen pijn aan,wilde dolgraag door de praktijk raggen eigenlijk en spelen met een pup die er ook zat.
Het bloed kon ze niet verklaren,dacht dat het bij de nieren vandaan moest komen wat dan ook het vele drinken zou verklaren
Nu heb ik een ab kuur van 10 dagen meegekregen, 2 pillen per dag,Amoxoral,hen er haar net 1 gegeven,dat wel
Maar vind het eigenlijk wel raar,zomaar ab en niet weten waarvoor.?
Als het slechter met haar zou gaan wel direct weer komen ,wat we ook zeker doen,maar ze is zo alert als wat.
Weet iemand van jullie waar het op kan duiden dit? :-[ :-[
Laatst gewijzigd door boskat op do 27 jan 2011, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1916120
Als de DA denkt dat het van de nieren komt had ze even bloed moeten prikken en de ureum en creatinine moeten meten.
Het zou wel het velen drinken kunnen verklaren.

Ik zou iig niet zomaar AB geven.
Sterkte met je meisje  :-*
Door boskat
#1916222
Sammy1980 schreef: Als de DA denkt dat het van de nieren komt had ze even bloed moeten prikken en de ureum en creatinine moeten meten.
Het zou wel het velen drinken kunnen verklaren.

Ik zou iig niet zomaar AB geven.
Sterkte met je meisje  :-*
Dank je,ze is wel  erg levendig en speels,als het van haar nieren komt,is zou ze dan niet veel slomer moeten zijn?
Je ziet en merkt op het drinken na niks aan haar,eten is ook normaal,voor een dalmatier,manlief wijt het aan de vis,maar die heeft ze ook al eerder gehad en toen was er niks aan de hand,ze kauwt ze erg goed en dan kan ik me niet voorstellen dat ze dan bloed in de urine heeft?
Dat ze wel had kunnen prikken vind ik eigenlijk ook,maar bedenk dat soort dingen naderhand pas,dan weet ik wat ik had moeten zeggen en vragen :-[
En geef haar de ab al,maar vraag me steeds meer af waarom :-[
Laatst gewijzigd door boskat op vr 28 jan 2011, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1916342
boskat schreef: Dank je,ze is wel  erg levendig en speels,als het van haar nieren komt,is zou ze dan niet veel slomer moeten zijn?
Je ziet en merkt op het drinken na niks aan haar,eten is ook normaal,voor een dalmatier,manlief wijt het aan de vis,maar die heeft ze ook al eerder gehad en toen was er niks aan de hand,ze kauwt ze erg goed en dan kan ik me niet voorstellen dat ze dan bloed in de urine heeft?
Dat ze wel had kunnen prikken vind ik eigenlijk ook,maar bedenk dat soort dingen naderhand pas,dan weet ik wat ik had moeten zeggen,manlief was mee,maar die weet helemaal niks en denkt dat da`s allesweters zijn,daar heb ik op zo`n moment ook niks aan :-[
En geef haar de ab al,maar vraag me steeds meer af waarom :-[
Tja of ze dan niet slomer zou moeten zijn dat durf ik niet te zeggen  :-\
Misschien dat Lizzy of Dorothea je dat kan vertellen.

Misschien anders de DA even terug bellen om te vragen waarom je precies de AB moet geven en vragen of het misschien niet verstandig is om bloed te prikken ivm het vele drinken en haar nieren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door