Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1916060
Beste Allemaal.

Toen ik mijn pup kreeg ben ik door een vriend geadviseerd kvv te voeren.
Nu had mijn hond in het begin een aantal kwaaltjes.
en de dierenarts vertelde me dat zou aan liggen aan het vers vlees.

ik ben een tijdje overgestapt op brokken en toen ging het nog een stuk slechter met Senna.javascript:void(0);
's morgens dunne ontlasting en 's avonds dikke ontlasting.
ben dan ook vrij wel meteen terug over gestapt op kvv.javascript:void(0);

Ik ben van mening dat ik momenteel een hele mooie hond heb.
haar vacht glanst erg mooi en ze is zo vitaal.javascript:void(0);

Laatst moest ik weer bij de dierenarts zijn.
hij vertelde me zie je wel dat brokken beter zijn.javascript:void(0);

Toen vertelde ik hem dat ik maar een hele korte periode brokken heb gevoerd.
en dat ik al weer een hele tijd vers voer aan het geven was.

Ik zou deze man graag meer info geven.
kan iemand me vertellen waar deze beste man bijgeschoold kan worden?
#1916062
Bijscholing over vers vlees is er niet, al het onderwijs wordt namelijk gesponsord door de brokfabrikant.
Als je als dierenarts meer wilt weten, kun je het beste de boeken van collega's Tom Lonsdale en Ian Billinghurst lezen. En op barfplaats is natuurlijk ook heel veel nuttige info te vinden.
#1916088
hier!

de mensen hier hebben (voor het grootste deel) wel geen opleiding op hondenvoer gebied, maar wat Dorothea zegt, die opleidingen zouden toch gesponsord worden door een brokkenfabrikant. Wat de mensen hier wel hebben is alles bij elkaar enorm veel ervaring, met een heleboel verschillende rassen, leeftijden, kwaaltjes, ziekten en problemen. Verder zou hij (als hij daar zelf voor open staat) misschien eens kunnen gaan praten/mee lopen met een dierenarts die wel een voorstander van rauw voeren is en zodoende kan laten zien hoe belangrijk de voeding van een hond voor de gezondheid van het dier is?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door