Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#1915099
Ko heeft al een hele tijd naar wat ik denk maagpijn. Zijn maag maakt enorm veel lawaai en komt om de paar dagen opzetten, hij gaat dan naar buiten en doet zijn ronde langs de kruiden en plantjes. Van alles hebben we in de tuin staan. Ik weet niet of hij ook echt pijn heeft, of dat het vele lawaai dat zijn maag maakt hem onrustig maakt (hij reageert er namelijk ook op als hij hoort dat ie wat lucht laat lopen, die processen begrijpt hij niet helemaal geloof ik) hij heeft er wel dermate veel last van dat hij ons vannacht om 5 uur wakker huilde om in de tuin weer kruiden e.d. te gaan eten. Hij spuugt er niet bij en houd verder alles netjes binnen.

Natuurlijk gaan we zijn eetpatroon weer onder de loep nemen, hij krijgt normaal gesproken barf maar heeft de laatste tijd regelmatig smuldier gegeten omdat onze barf voorraad minimaal was. De smuldier geven we hem even helemaal niet meer, we letten ook even weer goed op snaaierijen e.d. en ik hoop dat het daarmee weer voorbij zal zijn. Maar wat kan nog meer, naast de voeding, een oorzaak zijn voor maagpijn ? 
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#1915402
Zou dat geluid niet kunnen wijzen op rommelende darmen i.p.v. een rommelende maag?
Omdat hij kruiden c.q. gras wil eten zou je ook kunnen denken aan misselijkheid of darmkrampen.
En als hij lucht laat lopen dan is er toch sprake van gasvorming in de darmen?
Hoe is de ontlasting? Normaal of diarree? Stinkt het?
Misschien kun je proberen hem Okugest te geven. Dat help tegen misselijkheid.

Luka had hier vaak last van toen zij nog op brok stond.
Dan wilde ze ook perse naar buiten om gras te eten... ze vergreep zich zelfs aan de geraniums in de tuin!
Nu heeft ze het heeel af en toe deze klachten als ze door allerlei mensen in het bos is "verwend" met veel hondekoekjes...  :-X

Sterkte met Ko!
Groetjes,
Ineke
Door kojak
#1915492
Ja dat klopt ! maar hij heeft niet vaak last van gasvorming in zijn darmen, ook niet samen met het geluid van zijn maag, het was even als voorbeeldje van hoe hij op dit soort lichamelijke dingen kan reageren  :) ik wist namelijk niet zeker of hij ook echt pijn had, of onrustig werd van het geluid dat hij niet kon plaatsen. maar omdat hij me nu `s nachts wakker maakt geeft dat aan dat hij er wel echt last van heeft.

Rommelende darmen zou misschien kunnen, ik vind het klinken als zijn maag maar ik weet het niet zeker. Zijn ontlasting is wel gewoon goed..
Ik wacht het wel even af, ik ga er gewoon vanuit dat het de smuldier is.. hij heeft deze 4 dagen geleden voor het laatst gehad en als dit de boosdoener is, wanneer moet het rommelen dan over zijn ?
Door Lizzy
#1916028
Lastig. Soms is het gelijk over, soms heeft de maag wat langer de tijd nodig om te herstellen. Je zou wat gember en venkel kunnen geven om de maag tot rust te brengen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door