Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Julianvm
#1914718
Hallo
onze DJ eet sinds een half jaar carnibest hij is 11 a 12 kg.
hij krijgt ongeveer 330 gram per dag.
Dit lijkt zo weinig. en soms doe ik er wat bruin brood bij, maar is dit wel goed.
Volgens mij zou Dj zelfs een kilo carnibest opkunnen.
Herkennen jullie dit (probleem)?

Groetjes Julian en Dj
Door Nynke
#1914723
Hoi Julian, is je hond mooi op gewicht? Wat is het er voor één?

Als hij mooi op gewicht is en je wilt hem 2.5% van zijn lichaamsgewicht aan voer geven, deel je 11 kilo door 100 * 2.5 en dan kom je op 110*2.5 = 315 gram voer per dag  :)

Voer je 1 of 2 keer per dag ?

Ik zou geen brood geven, daar heeft je hond niks aan. Geef dan eerder wat gemalen groente  :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1914724
Ik zou geen brood bijvoeren. In brood zitten granen en dat heeft een hond niet nodig, het is een belasting voor de darmen en ze gaan er veel meer van poepen. Ja veel honden eten met gemak een kilo vers vlees, maar hebben ze het ook nodig? Als hij gewoon goed op gewicht is dan is die 330 gram prima. Misschien kun je een keer een barfmaaltijd geven van bv een zalmkop, daar zijn ze langer mee bezig en het geeft meer voldoening.
Door nienk
#1915115
zou inderdaad zeggen op het oog te voeren, dus als je hond mooi op gewicht is, blijven geven wat je geeft, valt hij af geef je wat meer, komt hij aan geeft je wat minder. als de kvv zo hap slik weg is kan je er voor kiezen om eens wat barf dingen te proberen, of (als je dat niks vind) kan je zijn vlees ook bijvoorbeeld in een Kong stoppen. hier thuis is het groot feest als ik Reus zijn vlees in een stuk gedroogde luchtpijp stop. daar is hij ook even lekker mee zoet!
Door Julianvm
#1915476
Bedankt voor de reacties
Hij is verder goed op gewicht. Het lijkt alleen zo weinig. Ik geef de 330 gram over 2 porties sóchtends en sávonds.
ik varieer wel veel met verschillende smaken.

Groeten Julian
Door Happy Tail
#1915484
het lijkt naar ons idee weinig, maar je hond heeft er klaarblijkelijk voldoende aan.


hier kunnen ze ook wel de 3 dubbele portie op dan er in de bakken ligt, dus wat dat betreft heeft denk ik bijna iedereen dit "probleem"
je zou eens af en toe een lekkere kluifhap kunnen aanbieden, zoals een paar goed bevleesde kipkarkassen dan is je hond er wat langer mee bezig en wellicht heb je dan het idee dat hij voldaner is
Gebruikersavatar
Door choopy
#1915544
Brood zou ik niet geven, maar dat had je hierboven ook al gelezen.

Maar ik herken je probleem wel, voornamelijk met mn reu.
Hier krijgen de honden 1x per dag, maar mn reu krijgt met 20 kg, 400 gram per dag.
De meiden krijgen met 16-17 kilo, 750 gram per dag.
Ik zit dan ook weleens te kijken (en hij zelf ook) dat ie zo weinig krijgt, maar geef ik hem meer, dan heb ik in no time een bijzettafeltje.
Door fransbulletje
#1915572
Ik heb drie franse bulldoggen en die krijgen ook Carnibest.
Pierre is 7 jaar en weegt 13,5 kg, mag absoluut niet zwaarder worden vanwege rugproblemen en die krijgt per dag 220 gram vlees verdeeld over 2x
Jules is 4 jaar en weegt 14 kg , zit goed op gewicht en krijgt 250 gram per dag ook over 2x verdeelt.
Hugo is 1,5 jaar en weegt 15 kg, zit goed op gewicht en krijgt 300/350 gram per dag afhankelijk van zijn beweging ook verdeelt over 2x per dag.
Het lijkt soms erg weinig en ze lusten echt wel meer maar ze moeten niet zwaarder worden en ik heb niet het idee dat ze honger hebben.
Door mikey32
#1915889
@Nynke
Sky krijgt 500 gram gelijk verdeeld over 2 keer. Wat bedoel je met zijn ze meer voldaan als je ze in de avond het grootste gedeelte geeft? Ik dacht juist dat als ze in de ochtend genoeg geeft ze er de rest van de dag tegen kunnen?
Door Lil
#1915961
[quote="Julianvm"]
Bedankt voor de reacties
Hij is verder goed op gewicht. Het lijkt alleen zo weinig. Ik geef de 330 gram over 2 porties sóchtends en sávonds.
ik varieer wel veel met verschillende smaken.

Groeten Julian

[/quote]

als je brood een echte dikmaker weglaat, kun je waarschijnlijk meer vlees voeren.

Ter geruststelling: heb een mechelse herder van 28 kg op dieet staan. Hij krijgt niet op dieet zijnde 360-400 gram per dag te eten (inclusief beloningen en snacks). Op dit moment staat hij op 300 gram per dag. Dus het lijkt alleen maar in onze ogen zo weinig, het is niet weinig.  ;)
Ik geef het ook in 2 porties en er wordt niet gemekkerd.  :D (nou ja, nu hij op dieet is rommelt zijn maag elke ochtend, maar mijn maag rommelt ook nu ik zelf op dieet ben  :P)
Door Nynke
#1916434
[quote="mikey32"]
@Nynke
Sky krijgt 500 gram gelijk verdeeld over 2 keer. Wat bedoel je met zijn ze meer voldaan als je ze in de avond het grootste gedeelte geeft? Ik dacht juist dat als ze in de ochtend genoeg geeft ze er de rest van de dag tegen kunnen?
[/quote]

overdag krijgen honden meer beweging, daarom voeren de meeste mensen hier na de laatste grote wandeling :) :) zodat ze 's avonds lekker uit kunnen dikken  :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door