Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#1915530
Zo ik heb maar weereens een nieuw menu in elkaar gezet. Ik kwam tot de ontdekking dat ik of teveel in de vriezer heb liggen of dat er te weinig maaltijden in een week zitten. Heb er dan ook maar een 2 wekelijks menu van gemaakt. ;) Sammy weegt 33kg en krijgt ca 400g op een dag. Voor de andere honden heb ik hetzelfde menu alleen dan aangepast aan hun behoefte. Groenten krijgen ze wat over is van onze maaltijd.

Sammy   ’s Ochtends                                                                     ’s Avonds
Maandag     Spiervlees 200g kopvlees rund of kalf of Blesbok     Kippennekken 200g
Dinsdag     Spiervlees 200g Lama of eendenvlees                            Vis 180g
Woensdag  Spiervlees 200g Struisvogel of hert                             Hertenribben of parelhoen 150g+pens
Donderdag; Spiervlees 200g Antiloop of paard                             Lamsribben 150g+ lever Of konijnkk + lever
Vrijdag     Spiervlees 200g Konijn of haas                                     Eendennekken/vleugels/rug 200g
Zaterdag     Spiervlees 200g Springbok of kip                          Geitenribben/nekken 150g + nier 100g
Zondag     Spiervlees 200g lam of geit                                           Kalkoennek 200g of Haaskk (+orgaan of spiervlees) +100g hart
Door Cindy de Wolf
#1915629
[quote="Senta"]
Je hond weegt 33 kilo en je geeft maar 400 gram per dag? Is dat niet veel te weinig?
[/quote]

Geloof me ze is hierop nog echt te dik. Heb haar al 3 keer door laten lichten qua bloed, schildklier, hart maar geen afwijkingen. Veel beweging maar ze heeft waarschijnlijk een zeeeeeer trage stofwisseling en benut alles wat ze binnen krijgt.

Jesse en Misty beide rondom de 27kg krijgen 550-600g, Dusty 18kg krijgt ca 230g.
Door Cindy de Wolf
#1915733
[quote="Senta"]
Ah okay dat verklaard de hoeveelheid van het portie.
Leuke variatie op je menu heb je overigens, niet iedereen kan aan die luxe komen :biggrin2:

[/quote]

Ik vind het altijd erg triest voor haar want ze houdt echt erg van eten. Minder geven kan ik niet over mijn hart verkrijgen terwijl ze eigenlijk toch echt nog wel een kg of 3 mag afvallen. :-[ nou ja het is niet anders. Daarnaast zijn ze bij mij allemaal gecastreerd, dat speelt bij haar een extra grote rol denk ik zo.

Qua variatie beetje van Lupa, beetje van Halimas, beetje van BP-leden, beetje mazzel ;) en dan krijg je zo'n menu ;D
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1915967
[quote="Cindy de Wolf"]
Qua variatie beetje van Lupa, beetje van Halimas, beetje van BP-leden, beetje mazzel ;) en dan krijg je zo'n menu ;D
[/quote]

;D ;D ;D
Geef mij zulke leveranciers  :P :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1916029
Die variatië is wel geweldig!

Ik kom op de volgende percentages:
Van lever en pens staan de gewichten niet bij, maar ik heb van beide 100gr genomen.

1400gr 50% spiervlees
1230gr 40,60% vleesbot
400gr 13,20% orgaan

Het orgaanpercentage lijkt me iets aan de lage kant, maar dat komt miss ook omdat juist die gewichten niet bekend zijn.
Wat me ook erg opviel is dat de helft van menu uit spiervlees bestaat, meestal is vleesbot meer dan spiervlees, maar dat is ook maar net waar je hond het goed op doet  :)
Door Cindy de Wolf
#1916037
[quote="May Linn"]
Die variatië is wel geweldig!

Ik kom op de volgende percentages:
Van lever en pens staan de gewichten niet bij, maar ik heb van beide 100gr genomen.

1400gr 50% spiervlees
1230gr 40,60% vleesbot
400gr 13,20% orgaan

Het orgaanpercentage lijkt me iets aan de lage kant, maar dat komt miss ook omdat juist die gewichten niet bekend zijn.
Wat me ook erg opviel is dat de helft van menu uit spiervlees bestaat, meestal is vleesbot meer dan spiervlees, maar dat is ook maar net waar je hond het goed op doet  :)


[/quote]

Orgaan is 120-150g en pens het dubbele.
Op dit moment doen ze het hier prima op. Met meer bot wil het nog weleens (te harde) ontlasting geven.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door