Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Shuck
#1863667
Hallo allemaal,

wij hebben een hele lieve Engelse Stafford van 2,5 jaar oud. Begin november zijn we er achter gekomen dat hij beide voorste kruisbanden van zijn knieen heeft afgescheurd (aan zijn achter poten).
We hebben hem toen meteen laten opereren bij Anubis in Antwerpen. Een TTA operatie. Maar na 2 weken brak het implaat en moesten we onze hond WEER laten opereren!  :'(
Nu wil ik graag in contact komen met mensen die ook zoiets mee hebben gemaakt. Of met mensen die een Engelse Stafford hebben die ook een TTA operatie heeft ondergaan.
We vinden het namelijk heel raar dat na 2 weken zijn implantaat al afgebroken is!!!!

Ik hoop dat iemand me kan helpen aan informatie.....
Door ulla
#1864170
Ik heb geen staff, maar wel een hond gehad die een TTA heeft ondergaan.
Die platen zijn bij haar netjes blijven zitten.
Door Lizzy
#1865820
Oei! Dat kan toch zomaar niet gebeuren, dat een implantaat afbreekt? En wat hebben ze voor verklaring bij Anubis? "Gewoon vette pech"?

Sterkte! Dit is echt wel heel waardeloos :-\
Door margreet
#1865822
Wat raar hoe kan dat nu afbreken?
Hier ook een hond met een TTA,ook iets afgebroken maar dan wel het stukje bot waar het implantaat aanzat,konden we gelukkig zonder operatie laten genezen.
Door Shuck
#1866213
In het begin kreeg ik eigenlijk vooral het verwijt dat we onze hond niet rustig genoeg hadden gehouden. En dat terwijl we zelf al aangegeven hadden wat we kalmeringsmiddel wilden voor onze Shuck.
Wat we overigens ook gekregen hebben en wat we ook gewoon elke dag 3x toedienden. Nu is het plaatje terug naar de fabrikant om te kijken of er miss met het plaatje al iets mis was. Maar ik ga er maar gewoon vanuit dat ze zeggen eigen schuld, dikke bult....
Door Shuck
#1915136
Nou, nog een week en dan is het weer zo ver.... Shuck zal dan aan zijn rechter poot geopereerd worden.
Omdat het de 1ste keer dus mis is gegaan met de TTA, doen ze nu een TPLO. Ik hoop maar dat dit wel in 1 keer goed gaat....

Verder gaat het nu wel goed met onze hond. Het is nu bijna 9 weken geleden dat hij is geopereerd. En het herstel gaat goed.
Hij wil heel graag spelen en rennen, maar daar is het natuurlijk een beetje te vroeg voor. Af en toe merken we dat hij een beetje mankt.
Maar het is natuurlijk ook wennen denk ik....
Van de leverancier van het titanium implantaat hebben we trouwens te horen gekregen dat ze niets vergoeden voor de afgebroken plaat.
Maar goed, we hadden ook niets anders verwacht!

Als we over een week meer weten, dan laat ik wel weer iets van me horen!
Door Shuck
#1925651
Nou gisteren is Shuck geopereerd aan zijn rechter poot. Deze keer dus een TPLO en geen TTA. Maar hij heeft er duidelijk meer last van dan van de TTA operatie. Vanacht bij Shuck geslapen, maar hij heeft veel liggen piepen. Volgens mij weet hij gewoon niet wat hij met zichzelf aan moet..... :'(

De komende weken gaan we hem weer continu suf houden en zorgen dat hij niets doet.....hopelijk voelt hij zich snel beter.
Door Lizzy
#1925701
Shuck schreef: Nou gisteren is Shuck geopereerd aan zijn rechter poot. Deze keer dus een TPLO en geen TTA. Maar hij heeft er duidelijk meer last van dan van de TTA operatie. Vanacht bij Shuck geslapen, maar hij heeft veel liggen piepen. Volgens mij weet hij gewoon niet wat hij met zichzelf aan moet..... :'(

De komende weken gaan we hem weer continu suf houden en zorgen dat hij niets doet.....hopelijk voelt hij zich snel beter.
Ach, wat sneu :'(. Geef je hem pijnstillers? En Traumeel? Veel knuffels voor Shuck!
Door Shuck
#1931637
Nou we zijn bijna een week verder, maar het gaat nog niet geweldig. We geven hem Rimadyl, die moet pijn stillen en ontsteking remmen. Daarnaast krijgt hij kalmivet om hem rustig te houden. Maar ondanks alles gebruikt hij zijn poot bijna niet. De afgelopen 2 dagen heeft hij binnen een paar passen gezet, maar verder houdt hij zijn pootje angstvallig omhoog. Net maar even naar Anubis gebeld, maar daar ben ik ook niet veel wijzer van geworden. We moeten gewoon afw88 en maar hopen dat het snel beter gaat.....
Gelukkig is zijn poot niet meer zo dik, dat was vrijwel meteen na de operatie wel het geval. Toen we zondag het verband er af hadden gehaald werd zijn hele poot dik! Maandag heeft de dierenarts er een nieuw drukverband om gedaan en dat heeft toch wel geholpen.

Nu rest er helaas niet veel meer dan w88, w88 en nog meer w88.....

Iedereen super bedankt voor het mee leven en de lieve reacties!!!
Pootje van Shuck
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door