Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1915148
ongeveer 6 maanden geleden heb ik een chihuahua gekocht (geen mini maar gewoon een normale maat) ik wil geen uit de boom gevallen vogeltje namelijk... maar nu het volgende.. ze had altijd een super goede conditie tot een 2 maanden terug .. ik zag toen dat ze zwaar ademde.. dierenarts gekomen.. die zei dat ze een ontsteking op de hartspier had.. ik schrok me rot en kon al bijna huilen aangezien ik dacht dat dat ernstig was! hij verzekerde me toen dat ze 2 weken een kuurtje zou krijgen en dan weer de oude zou worden... nou ... 2 weken later en het was nog steeds niet weg.. ben ik weer teruggegaan naar mijn dierenarts... heeft haar toen beluisterd, en rontgenfoto, hartfilmpje etc etc gemaakt... toen zei ie dat het erger was als hij had gedacht... volgens hem was haar hart gezakt en had ze nauwelijks lucht in dr longen! Ik hellemaal overstuur en huilen omdat ik dacht dat ze niet meer lang bij me zou zijn... ik bleef haar wel dr medicijntjes geven en toen plots rond kerst ging het een stuk beter.. ze ademde nauwelijks nog snel en je ze kwam ook weer bij.. dr haar begin enorm te groeien! dus er was een enorme opluchting.. ik dacht zie je wel het was toch een onsteking en ze heeft het gered! :biggrin2:

mijn da zei ook dat ik kon proberen de pillen eens weg te laten als het goed ging dus heb haar die week geen pilletjes meer gegeven.. alles ging prima!

tot een week of 2 geleden toen begon de ellende opnieuw! en erger dan voorheen!.. weer terug naar de dierenarts.. heeft haar  weer beluisterd en gaf toe dat ze een terugval had.. hij heeft toen de dosis verdubbeld .. (ze krijgt nu 2x per dag enacard 1 mg en 1 x p dag novacam 1,5mg).. maar ik zie geen verbetering nadat ik haar de medicijntjes heb gegeven.. sterker nog.. ik vind dat ze rustiger is als ze niks heeft gehad :o

ik ben nu ten einde raad.. volgens de dierenarts kan ik haar het beste laten inslapen,,

maar het hondje is pas 2 jaar en heeft nooit wat gehad en dan van de 1 op andere dag is ze dodelijk ziek...
het rare is ook dat ze gewoon eet, drinkt.. naar buiten rent.. zelfs nog wilt spelen! een hondje dat dodelijk ziek is staat nauwelijks nog op!.. ze heeft zoveel lust om te leven en daardoor scheurt dit mijn hart in stukken.. ook groeien dr haren meer dan ooit.. ook iets wat ik heel raar vind !!

ik heb op internet liggen zoeken maar kan niks vinden waarvan ik vind dat het op haar situatie lijkt..
ik ben zo bang dat ik de verkeerde keus maak en dat er mischien toch iets is wat haar wel kan helpen!!

dinsdag ga ik nog naar een andere dierenarts voor een second opinion en ik ga straks valeriaan halen.. dat is op natuurlijke basis en kalmeert.. mischien dat dat effect heeft... het is duidelijk dat er wat mis is met dr .. dus veel tijd heb ik niet meer aangezien ik haar niet onnodig wil laten lijden.. maar ik wil wel zeker weten dat ik alles kan uitsluiten zodat ik weet dat er niks anders was wat haar kon helpen..

ik wil haar niet laten gaan.. ze is echt een super lief hondje en ze heeft nog zoveel zin om te leven...

heeft  iemand hier mischien ook zoiets meegemaakt? laat het me aub weten... :-\

groetjes kim & pootje van daisy
#1915160
nou ik heb eerst gedacht dat het door dr hart kwam.. maar begin steeds meer te denken dat het aan haar longen ligt... ze ademt alleen door haar neus.. en als ik aan de onderkant van haar ribbenkast komt dan kreunt ze echt en gaat ook sneller ademen.. mij is verteld dat hart en longen veel met elkaar samen hebben dus als het haar longen zijn is ze waarschijnlijk zo benauwd dat ze automatisch sneller gaat pompen! dinsdag word ze weer door een andere da hellemaal gecheckt.. maar dat stresst ze nog meer dus is echt zielig.. ik wil haar eigenlijk zo rustig mogelijk houden :(
#1915177
nou ik moest de medicatie eerst gaan proberen om te kijken hoe ze daarop reageerde... en er zijn momenten dan is ze wel kalm.. dus dat vind ik heel raar! ik ga morgen ook weer met dr na iemand... maar waar het mij voornamelijk om gaat: is er iemand die weet wat het kan zijn? ik laat dr echt niet onnodig lijden, doe alles eraan zodat ze rustig blijft en als ze echt benauwd is doet frisse lucht ook wel goed .. nu ligt ze weer rustig naast me te slapen.. dus het is heel dubbel... ben al de voeten onder mn kont uit t rennen om alles te doen voor dr..
#1915192
Ik zou zeer zeker naar een andere DA gaan voor een second opinion en misschien zelfs na een 3e arts. Vraag in de buurt na welke DA als zeer goed aangeschreven wordt. Maar ga aub niet zitten wachten tot dinsdag als je het niet vertrouwd. DA hebben toch gewoon spreekuur..althans hier hebben ze dat, dus hondje onder de arm en op spreekuur gaan bij een goede arts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door