Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1914427
*Dorothea* schreef: Zeker niet als je in de gehoorgang kijkt, die hoort schoon te zijn. En dat is ie ook bij de meeste honden gelukkig. In de gehoorgang zitten kleine haartjes die ervoor zorgen dat oorsmeer naar buiten wordt afgevoerd. Wat oorsmeer bij de ingang van de uitwendige gehoorgang is dan ook niet afwijkend, maar een gehoorgang met flink wat oorsmeer wel. Dat is een voedingsbodem voor bacterieën en gisten.
Heb je dus een hond die veel smeer aanmaakt dan kun je door regelmatig reinigen een oorontsteking voorkomen. Beter is natuurlijk om de oorzaak van de overtollige oorsmeerproducktie aan te pakken, en die ligt vaak in de voeding.
dat bedoel ik ook, kan het alleen niet zo goed schrijven als jij kan!!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1914429
MarijeEnBoomer schreef: Hoeveel en hoe vaak zou ik puur oor moeten geven?!
Dan ga ik dat misschien toch weer een keer proberen  :-\
Goed zo, braaf. Ik zou het 1 x per week doen.
Maar ze krijgt nu geen foute koekjes meer toch?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1914435
*Dorothea* schreef: Goed zo, braaf. Ik zou het 1 x per week doen.
Maar ze krijgt nu geen foute koekjes meer toch?
Nee er is een algeheelfoutjekoekjesverbod!! Zelfs de rodiworst werd door mij verboden zondag!!
Maar 1 x per week puur oor. Kan ik dan beter een nieuw flesje halen of zal dat geen verschil maken?!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1914444
MarijeEnBoomer schreef: Nee er is een algeheelfoutjekoekjesverbod!! Zelfs de rodiworst werd door mij verboden zondag!!
Maar 1 x per week puur oor. Kan ik dan beter een nieuw flesje halen of zal dat geen verschil maken?!
Ik weet niet hoe lang hij openstaat?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1914511
MarijeEnBoomer schreef: Ik ga een nieuw flesje halen en 1x per week 1 druppel doen!
In allebei dr oren of alleen het oor wat altijd ontsteekt?!
Ik zou alleen het oor wat altijd ontsteekt druppelen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1914909
Lizzy schreef: Maar kreeg zij geen jeuk van Puur Oor Marije?
Het was 3 keer daags een ramp om er dir wat was het 4 druppels in te krijgen!!
Het leek alsof het pijn deed bij haar. Ze ging enorm schudden en schuiven en piepen  :-\
Maar dan was er dus al wat met het oor!! Namelijk een ontsteking en dan lijkt de alcohol me eerder pijn doen dan in een rustig oor.
Dus nu als onderhoud kan ik het proberen!
Reageert ze weer zo heftig dan gaat het flesje de kliko in!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door