Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

hoeveel en hoevaak eten

eten
Geen stemmen
0%
voeding
1
100%
Door willemkts
#1912615
hoi allemaal ik heb sinds een week een duitse herder pup hij is nu 8.5 week jong hij heeft een groeiachterstand van ongeveer 2 weken omdat hij te klein was met de geboorte en met de fles is grootgebracht door de fokker,we geven hem nu brokjes maar dat lijkt mij te weinig alhoewel hij wel groeit in 1 week 560 gram,hij weegt nu 6.5 kilo ongeveer,hij is levendig maar heeft wel veel dorst hij eet nu brokjes van pedigree
gr willem
Door willemkts
#1912633
gm thanks voor je reactie wat versta je onder vers ???? wat mag hij allemaal en hoeveel ,en mag hij helemaal geen brokjes ???
ik hoorde ook over dat banaan goed is voor zijn spieren ??? je hoort zoveel maar wij willen gewoon wat het beste is voor de hond en het gezondste niet dat hij elke dag biefstuk krijgt haha want in de natuur krijgen ze dat ook niet
gr willem
Door malimaniac
#1912653
Je hebt al een eerste stap in de goede richting gezet, namelijk je hier aanmelden op het forum.
Ik zou beginnen met een goede kvv, zodat je je rustig kunt gaan inlezen en dan eventueel kan je later over gaan op barf.

Succes!
Door jara
#1912943
welkom hier.....Ik sluit me ook aan bij mijn voorgangers.
De brokken de deur en en eerst een goed kant en klaar voer gaan geven, en later de overstap maken naar zelf samenstellen na je hier eerst goed ingelezen te hebben.

Als je het beste wil voor je pup is dat het juiste om te doen  ;)
Door Veerle-scrappyToo
#1913953
En ik ga natuurlijk ook mee met de voorgangers.  Eerst een kvv voor je pup en dan ondertussen jezelf helemaal inlezen in barf.
Door Lizzy
#1914098
willemkts schreef: hoi allemaal ik heb sinds een week een duitse herder pup hij is nu 8.5 week jong hij heeft een groeiachterstand van ongeveer 2 weken omdat hij te klein was met de geboorte en met de fles is grootgebracht door de fokker,we geven hem nu brokjes maar dat lijkt mij te weinig alhoewel hij wel groeit in 1 week 560 gram,hij weegt nu 6.5 kilo ongeveer,hij is levendig maar heeft wel veel dorst hij eet nu brokjes van pedigree
gr willem
Hee hoi Willem. Gefeliciteerd met je pup! Ik vermoed dat je nog niet helemaal hebt gezien op welk forum je terecht bent gekomen :biggrin2:. Dit is BARFplaats. BARF staat voor Bones And Raw Food of Biologically Appropriate Raw Food. Oftewel, wij voeren onze honden hier geschikte rauwe vleesbotten, spiervlees, orgaanvlees, vis, eieren, groenten, etc. En Pedigree Pal brokjes vind ik echt grote rotzooi. En daar zou ik ook dorst van krijgen, als pup, van die doodgekookte droge rommel. Dus als ik jou was, zou ik die brokken in de kliko smijten en lekker rauw/vers gaan geven. Aangezien je er nog niet bekend mee bent, zou ik je aan willen raden om eerst te kiezen voor een kant en klaar rauw voer. Dat noemen we KVV. Hier zie je een overzicht van de merken:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 724.0.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door