Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kinnie
#1913979
Hallo,

Even een vraagje... Nav de advertentie (jaja Lizzy  ;D)
Misschien een domme vraag, maar ik heb geen ervaring met verpakkingen in rollen. Ik vind de aanbieding van Tinlo wel interessant, maar zie dat het allemaal verpakt is in rollen per kilo. Ik gebruik 500gr per dag, dus zou met zo'n rol 2 dagen doen.
Hoe doen jullie dit....? Geheel laten ontdooien (hoe lang duurt dit)? En dan portioneren? Of bevroren snijden met een goed mes (heb ik niet)... Of anders misschien? Tot nu toe heb ik eigenlijk zulke verpakkingen overgeslagen omdat ik het niet zo'n geweldig fris idee vond dat het dan nog een dag in m'n koelkast ligt... Maar misschien doen jullie dat anders?
En valt dit voer eigenlijk onder KVV of is het echt meer richting Barf, waar de honden ook wat voor moeten doen? Het echte werk kan hier nl niet aangezien Casper geen (nou ja bijna geen) tanden meer heeft....

Alvast bedankt!  :)
Door tessa
#1913981
Je kunt het met gemak nog een dag bewaren hoor als het ontdooid is.
Ik gebruik gewoon een goed afgesloten bakje,zo kun je het wel een dag of drie probleemloos bewaren hoor.
Voor wat ik heb begrepen is het met Tinlo het beste als je de verschillende varianten met elkaar combineerd.
Volgens mij doen ze ook meerdere varianten in een omdoos.
Door Angela_Bodhi
#1914058
Het is wel KVV, maar dan gebaseerd op de Barf-verhoudingen. Je kunt de smaken idd het beste afwisselen, zoals je ook bij Barf zou doen.
Je kunt het gewoon in de koelkast bewaren, een bakje is wel handig.
Door Leonike
#1914068
Het valt echt onder KVV, is (fijn) gemalen, dus ze hoeven er geen moeite voor te doen.
Het is idd wel het beste om smaken af te wisselen.
Ze hebben/hadden ook verpakkingen van 500 gram, maar dat is in verhouding nog duurder.
In de koelkast in een afgesloten bakje kun je het goed 1-2 dagen bewaren.
Door Lizzy
#1914094
Aangezien dit echt KVV is, verplaats ik dit topic (lastig hoor, fabrikanten die de naam BARF hangen aan hun kant en klare prakjes... Zo wordt je als consument dus steeds op het verkeerde been gezet).
Door Kinnie
#1914096
Bedankt voor de reacties! Ik ga het eens proberen denk ik!

Dankje Lizzy, ik twijfelde al..  ;)
Door nienk
#1914331
Reus krijgt nu zo'n 2 maanden Tinlo, ik ben er erg tevreden over. de rollen kan je inderdaad ontdooid ongeveer 2 dagen bewaren in de koelkast. Reus is maar klein, dus ik laat de rol in een emmer water even een beetje ontdooien (half uurtje), dan kan ik het snijden en doe ik porties terug in de vriezer. zo'n hele rol ontdooien duurt denk ik wel lang, das een kwestie van uitproberen. verder is het prima vlees, ziet er mooi uit en reus vind het enorm lekker.
Door ollybeausteffy
#1914345
Ik leg de rol smorgens in de koelkast en dan is ie savonds goed te snijden.
Vind tinlo wel erg nat, of ligt dat aan mij???
Door Lil
#1914409
Hier gaat dat gerust nog 2 dagen de koelkast in een afgesloten bak (gebruik hiervoor ijsbakken). De katten vinden het super. Boris krijgt het binnenkort...
Gebruikersavatar
Door choopy
#1914420
Hier haal ik meestal voor een dag of 5 het vlees uit de vriezer en dan in de koelkast.
De laatste rollen zijn meestal nog niet eens helemaal ontdooit als ik ze voor die dag op kamertemp laat komen.
Door Lil
#1914510
Niet specifiek of het tinlo is of andere merken, maar plastic rollen hebben bij mij al gelekt. Daarom doe ik ze in een bakje. Beetje ontdooit plastic eraf (scheelt ook veel viezigheid die aan plastic blijft kleven)
Gebruikersavatar
Door choopy
#1915547
Hier ook wel de ervaring dat rollen kunnen gaan lekken.
Maar ik snij ze sowieso al in als ze nog bevroren zijn.
Heb een paar keer gehad dat ze helemaal ontdooit waren en dat ik ze dan nog moest openen. Dan kan er spanning opstaan en het vocht eruit spuiten. Das ook niet zo heel prettig.
Ik ontdooi ook in bakken en het vocht gaat weer over het vlees heen zodra ik het geef.
Door nienk
#1916082
Tinlo is inderdaad wat natter dan de andere merken die ik wel gevoerd heb. geen ervaring met een volledige ontdooide rol, maar ze gaan inderdaad wel lekker aan de uiteinde, ook als het nog niet geheel ontdooid is.
Door mikey32
#1916147
Ik laat ze meestal een uurtje op de aanrecht liggen. Daarna snij ik ze met een goed mes in de porties die ik hebben wil (4X250 gr). Een paar uur van te voren haal ik een portie uit de vriezer en legt dit in koud water zodat het op tijd ontdooit is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door