Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1907532
De laatste paar dagen drinkt Sammy heel erg veel, bijna 3/4 bak per dag.

PH waarde bekeken en deze was 7,5/8, te hoog dus.
Ze krijgt nu extra vitamine c en cranberry en ik ga wat urine bij de DA langsbrengen om dat te laten onderzoeken (als ik dat ooit opgevangen krijg, want ze weigert te plassen als ik met een bakje/potje/soeplepel loop  ::) ).

Ik vindt echter wel dat ze enorm veel drinkt en ik kan me niet herinneren dat ze dat vorige keer ook had.
Is het misschien verstandig om bv ook meteen bloed te laten prikken??

Ze is verder wel gewoon vrolijk, speels en eet gewoon, dus ze maakt absoluut geen zieke indruk.
Laatst gewijzigd door Sammy1980 op di 25 jan 2011, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1907538
In de urine kunnen ze kijken hoe is het qua suiker. Dus dat is handig om in te leveren. Het kan ook duiden op een ontsteking. Ik zou zelf ook gelijk even bloed laten prikken om ureum en creatinine te laten bepalen. Overleg ander even met je DA. Sterkte met je meisje!
#1907669
Lizzy schreef: In de urine kunnen ze kijken hoe is het qua suiker. Dus dat is handig om in te leveren. Het kan ook duiden op een ontsteking. Ik zou zelf ook gelijk even bloed laten prikken om ureum en creatinine te laten bepalen. Overleg ander even met je DA. Sterkte met je meisje!
Dank je wel!!
DA net gebeld en die vond het inderdaad ook wel verstandig om wat bloed af te nemen, zeker ook omdat ze natuurlijk op pijnstillers staat vanwege haar rug.

Nou de grote opgave om urine te gaan opvangen  :-X
#1908408
Als dat urine opvangen nou echt niet lukt, volgens mij heb ik hier wel eens gelezen dat een DA urine rechtstreeks uit de blaas kan halen.
Maar ik weet niet meer hoe dat dan gaat en in welke gevallen ze dat doen.  :-\
Misschien is dat ook nog een optie voor het geval dat de soeplepelactie echt niet lukt?

Hopelijk is het iets onschuldigs, knuffel voor je spikkeldame.
#1909212
Oh dus dat kunnen ze ook bij de DA doen??
Nou als het dan echt niet lukt zal ik eens vragen of dat een mogelijkheid is, liever niet maar de urine moet wel even nagekeken worden  :-\

Ik probeer het ook 's-morgens, omdat ze dan meestal wel moet.
Maar ze is hierin echt een volhouder, ze houdt het rustig een dag of wat op  ::)
#1909274
Sammy1980 schreef: Oh dus dat kunnen ze ook bij de DA doen??
Nou als het dan echt niet lukt zal ik eens vragen of dat een mogelijkheid is, liever niet maar de urine moet wel even nagekeken worden  :-\

Ik probeer het ook 's-morgens, omdat ze dan meestal wel moet.
Maar ze is hierin echt een volhouder, ze houdt het rustig een dag of wat op  ::)
Ik weet dat Else het doet maar die is nu met zwnagerschapsverlof maar ik neem aan dat 1 van de andere het ook kan!
#1909436
;D de soeplepel tacktiek is er hier ook eentje hoor ;-)

Gaat hier ook niet lukken, tenzij we met zijn 3e zijn.... ik loop met de ene hond, manlief met de andere en het kind gaat op het moment supreme in een onverwachte niet hoorbare schijnbeweging met die lepel ongeveer in debuurt van het plas gat staan.......

En dan nog soms.... ook niet altijd..... ::)

Sterkte met je hondje!
#1909906
MarijeEnBoomer schreef: Ik weet dat Else het doet maar die is nu met zwnagerschapsverlof maar ik neem aan dat 1 van de andere het ook kan!
Hm das balen, zij is altijd super met Sammy.
Ga het gewoon proberen en anders bel ik wel even met de DA.
essie74 schreef: ;D de soeplepel tacktiek is er hier ook eentje hoor ;-)

Gaat hier ook niet lukken, tenzij we met zijn 3e zijn.... ik loop met de ene hond, manlief met de andere en het kind gaat op het moment supreme in een onverwachte niet hoorbare schijnbeweging met die lepel ongeveer in debuurt van het plas gat staan.......

En dan nog soms.... ook niet altijd..... ::)

Sterkte met je hondje!
Oh kijk, nog meer honden die het doorhebben  ::)
Ben in mn eentje, dus hopelijk gaat het lukken!
#1912917
Nou urine opvangen is echt een crime, lukt echt niet  :-\
Als iemand DE tip heeft hoor ik hem graag.

Wel ga ik straks naar de DA, ze voelt zich echt ziek.
Ze heeft gespuugd, ligt te rillen in haar mand, ze heeft een ietsje hardere buik, ze sjokt aan de riem, wilt niet eten en heeft geen oog voor haar bal  :-\
Gelukkig wil een vriendin mee zodat we met de auto kunnen.
#1913083
Nou ben weer terug van de DA.

Gelukkig geen suiker en nierwaardes helemaal oke  :)
Maar ze voelt zich overduidelijk niet lekker.
DA denkt aan een virus en ze heeft een injectie tegen de misselijkheid gekregen.
Komende paar dagen licht verteerbaar eten en ik heb nog primperan meegekregen.

Ik kreeg nog wel het compliment dat hij vond dat ze er zo fantastisch mooi uitziet  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door