Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wendy71
#1839382
ReneeGJ schreef: heb zojuist wat walnoten en witte en bruine hazelnoten gehaald. Deze kan ik toch gemalen met de groentemix geven?


Ja, dat kan. :)
Door -Hondjes-
#1912609
Hoi Allemaal,

Ik ben vrij nieuw hier. Ik geef mijn labrador Jack ook geregeld rauwe noten, vind ie heerlijk!
Meestal probeer ik ze op de markt te kopen maar ik heb nu ook via een vriendin een nieuw soort website gevonden.
Het grappige is dat dit eigenlijk voor sporters is maar ze bieden dus echt goede kwaliteit noten aan en alles is rauw/onbewerkt
Ik heb voor het eerst een paar kilo gekocht want je kan het toch lang bewaren. Scheelt uiteindelijk ook nog eens wat en je bent zeker dat het goed spul voor je beestje is. Je moet zelf maar eens kijken op sportnuts.nl
Door Parelridder
#1912854
Ik las er handige info tav de houdbaarheid:
"Noten worden eenmaal per jaar geoogst. Dit betekent dus dat een jaar lang van dezelfde oogst gegeten wordt. Als sporter nuttig je wellicht aardig wat gram noten per week en dus per maand. Als je de noten zelf op een goede manier bewaard dan kan je beter kiezen om wat meer in een keer in te slaan dan elke keer een klein bakje. De beste manieren om noten en zuidvruchten te bewaren is om ze in een droge trommel, plastic doosje, blik of lege eiwit-pot te bewaren. Zolang de deksel altijd na gebruik gesloten wordt en de noten en zuidvruchten op een redelijk donkere koele plek bewaard blijven, een lade in de keuken is vaak al voldoende, kunnen ALLE noten en zuidvruchten minimaal 4 maanden goed en lekker blijven. Mocht je flink de kachel stoken in huis of toch twijfelen dan is het altijd een goede keuze om je voorraad in de koelkast of schuur te bewaren. In dit geval kan je de producten zeker langer dan 6 maanden  bewaren."
Maar ik betwijfel of de prijs heel aantrekkelijk is in vergelijking met die op de markt... Tot 3 kg. betaal je bovendien 5 euro verzendkosten. En als je zelf een mix wilt maken, is de hoeveelheid aan te schaffen kilo's wel errug groot.
Laatst gewijzigd door Parelridder op wo 26 jan 2011, 03:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lianneke
#1913854
Zou je de hazelnoten moeten malen of kunnen ze die ook zo opeten??
Heb hier 6 hazelnotenbomen voor de deur staan en nooit wat mee gedaan....

Lianne
Door wendy71
#1914065
lianneke schreef: Zou je de hazelnoten moeten malen of kunnen ze die ook zo opeten??
Heb hier 6 hazelnotenbomen voor de deur staan en nooit wat mee gedaan....

Lianne
Als je ze niet maalt kan je het beschouwen als zijnde ruwe vezel, dat is eigenlijk jammer, gemalen haalt een hond er veel meer voedingstoffen uit.
Maar ik geef ze ook weleens in zijn geheel, zonder te malen.
Vinden ze lekker. :D
Gebruikersavatar
Door pike
#1914595
lianneke schreef: Zou je de hazelnoten moeten malen of kunnen ze die ook zo opeten??
Heb hier 6 hazelnotenbomen voor de deur staan en nooit wat mee gedaan....

Lianne
Ze kunnen ze ook zo opeten. Hier zijn er twee die ze altijd zelf zoeken, kraken en opeten  :D
Nr 3 is daar te lui voor  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door