Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1910313
sinds gisteravond ineens. Hele sloten bruin vocht. Nauwelijks etensresten er in, dus dat lijkt door te schuiven :-\. Ook geen diarree of darmpruttelen. Gisteravond wel heel even het idee van maagkrampen, de buikademhalingbeweging leek wat schokkerig. Na het laatste spugen gisteravond vannacht niks. Om 4h beetje eten gegeven ivm lege maag geluiden, en 2 uur later weer een sloot bruin water met minimaal etensresten.

Is dat nu een heel vreemd maagvirus :-\, of selectief spugen omdat het een paar uur na het (gekookte) eten is, en het meeste door naar de darm lijkt te zijn, zonder diarree
Door mcSnurk
#1910588
ben bang dat het toch een soort selectief spugen was. Het was alleen maar na het eten :-\. Zelfs na maar een theelepeltje. Even laten vasten, en ben weer voorzichtig begonnen iets te geven,  tot nu toe maar 2  ingrediënten, dat lijkt goed te gaan :-\
Gebruikersavatar
Door Fioon
#1910594
Zou het ook overtollig maagzuur kunnen zijn?
Mijn hond heeft toen hij nog op brokken zat ook een tijdje vaak plassen bruin water overgeven, puur vocht geen voeding. Het golfde er gewoon uit, zonder er moeite voor te doen bv bij het opstaan na een dutje. Hij kuchte ook vaak.
DA->Zitac gegeven en het werd beter, echt over is het sinds hij 100% kvv krijgt. Ik wijt het bij hem dus aan de brok in combi met een geïriteerde maag.

Beterschap voor je hond!
Door mcSnurk
#1912195
nova schreef: Gemmaa, hoe gaat t vandaag? ???
de boel is weer rustig! Ik ben nog steeds voorzichtig ingredi"enten toe aan het voegen. Grote kans dat hij op iets verkeerd gereageerd heeft, is al eerder gebeurd dat 't op iets onzichtbaars mis ging, en het bij vervanging weer in orde was.
Laatst gewijzigd door mcSnurk op ma 11 jun 2012, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mcSnurk
#1913695
pim schreef: Mag ik je ook vragen of het een naam heeft gekregen?
of dat iemand weet hoe dit heet?
Onze hond heeft IBD en voedingsallergiën. Hij reageerd op 'iets' in de voeding. Kan vanalles zijn, bestrijdingsmiddelen, grondsoort, voeding/ medicatie van het prooidier, noem maar op, we weten het gewoon niet. En zijn lichaam probeerd het er dan zo snel als mogelijk uit te werken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door