Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Molllie
#1911359
Boedha is nu 5 maanden, volgens BP moet hij 5 procent van zijn gewicht aan eten hebben, Hij weegt nu 24 KG en hij eet 1200 gram kvv per dag, is dat genoeg of teveel?

Sinds zijn rode plekken aan het opknappen zijn geef ik hem af en toe ook weer smuldier, en dat gaat nu gelukkig goed, miss dat het toch aan de varkensoren lag dat zn huid zo opspeelde, als hij smuldier krijgt eet hij 3 pakjes per dag en van duck, die zijn 1 kg, eet hij er maar een verdeeld over 3 maaltijden.

Doe ik het zo goed?
Door **Jolanda**
#1911372
1200gr is goed.

3 pakjes smuldier is dus 1200gr (uitgaan van pakjes van 400gr)
Duck 1 kg is dus wat te weinig. Je zou een 2e pakje uit kunnen leggen, van 1 pakje 200gr vanaf halen en dat erbij voeren. Dan neem je nog 1x200gr er vanaf voor de dag erna en de rest vries je opnieuw in.

Ik denk ook dat je langzaam over mag gaan op 2x per dag voeren ;)
Door Molllie
#1911383
ik ben me al aan het inlezen om te gaan barfen maar ik begreep eigenlijk dat kvv snel verteerd word, dus heeft hij dan niet de hele dag honger als ie bijv maar twee kvv maaltijden krijgt?
en hoeveel moet ik m geven met maar twee maaltijden?

Ik probeer er ook altijd een extraatje bij te doen bij de avondmaaltijd in de vorm van groente, een eitje, of wat pasta (een handje vol ongeveer) maar moet ik dat aftrekken van de kvv?
Ik heb dat nooit gedaan dus miss krijgt ie nu al tijden veel teveel eten, en mogen die extraatjes trouwens wel? Ja ik persoonlijk vind het fijn dat ie ook een extraatje krijgt en de hond zal er niks van zeggen...........
Door **Jolanda**
#1911513
Een rauw eitje of wat licht gekookte of gepureerde rauwe groenten kunnen nooit kwaad. Dit hoef je niet van de KVV af te trekken maar kun je zien als een extraatje.
Een rauw ei word 1-2x per week gegeven en rauwe groenten mag je iedere dag geven (60gr-120gr per dag in jouw geval)
De pasta zou ik persoonlijk achterwegen laten ;)
Dat zijn granen en daar kan de hond niks mee, daar poept ie alleen maar meer van ;)

Je zou 2x per dag 600gr kunnen geven, of smorgens 400gr en savonds 800gr (of andersom).
Als de hond dat eenmaal gewent is zal ie tussendoor ook geen honger hebben.
Bedenk je zelf maar eens dat als je nooit ontbijt, begint met 1 sneetje brood om 8.00u en dat 5dagen achter elkaar, ik durf te wedden dat je dan al rond half 8 honger begint te krijgen. Negeer je dat en val je terug naar 2x per dag eten waarbij je je ontbijt overslaat, dan zul je na een paar dagen smorgens ook geen honger meer hebben. En dat is met jouw pup net zo ;)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1911598
[quote="Molllie"]
Boedha is nu 5 maanden, volgens BP moet hij 5 procent van zijn gewicht aan eten hebben, [/quote]

Het allerbelangrijkste is, dat je kijkt en voelt.  :)
Een pup mag best een heel klein vetlaagje hebben, maar als je zijn ribben zo ongeveer met geen mogelijkheid meer kan voelen,
of andersom, als alles wat maar uit kan steken uitsteekt, dan krijgt hij te veel of te weinig en zal je de hoeveelheid voer aan moeten passen.

Verder sluit ik me graag aan bij Jolanda, groenten en een eitje zijn gezonde extraatjes, maar pasta liever weglaten.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1911991
Het is en blijft natuurlijk jouw hond en jij bepaald wat je 'm wel of niet geeft.
Maar pasta is niet gezond, je pup krijgt maar 1x de kans om goed op te groeien, dus ik zou het persoonlijk niet doen.
Door TMG1961
#1912369
Verschilt van hond tot hond hoeveel ze nodig hebben, Pixie is 11,5 maand en weegt 27kg en krijgt nog altijd 3,75 - 4% en komt geen gram bij. Is ook afhankelijk van hoeveelheid beweging en ook aanleg, net zoals bij on. De een komt al 10kg aan als ie langs een frituur loop en de ander komt nog geen gram bij van 7 keer per week friet.
Door Molllie
#1912624
kan ik dan ipv pasta iets anders erbij doen, rijst ofzo
Boedha is niet echt dik en van alleen kvv wordt ie heel snel dun, wormen ed is al naar gekeken, en die had hij niet, dus ik ben niet de wormen aan het voeren
Door bloemetje
#1912697
[quote="Molllie"]
kan ik dan ipv pasta iets anders erbij doen, rijst ofzo
Boedha is niet echt dik en van alleen kvv wordt ie heel snel dun, wormen ed is al naar gekeken, en die had hij niet, dus ik ben niet de wormen aan het voeren
[/quote]

Meer voeren! Voeren doe je niet alleen aan de hand van percentages maar ook op het oog. Hij hoeft geen rijst, hij heeft daar niks aan. Hij is immers geen kip  :biggrin2:. Hij is een vleeseter en wil dus meer dierlijk voedsel.

Tot wanneer is ook niet te zeggen. Mijn Guus ging op een gegeven moment voedsel weigeren en werd een beetje dik (voelde iets meer vetjes op zijn ribbetjes). Toen ben ik minder gaan voeren en ging het beter! Hij heeft een tijd 300 gram voer op een dag gegeten (opgroeiende aktieve puber) en doet het nu goed op 200 gram. Danny is anders en eet nog altijd 300 gram op een dag anders word hij te mager.
Door TMG1961
#1912709
Wat is mager? Ik vind 24kg voor een am staff van 5 maanden niet echt mager. Als je denkt dat ie te weinig krijgt geef je hem wat meer. Rijst, pasta, brood en dat soort dingen zijn geen hondenvoer.

Hij kan trouwens beter iets te licht zijn de eerste 2 jaar dan te dik. Plaats anders eens een paar foto's van hem.
Door Molllie
#1916011
Laatst had ik het er met een vriendin over die ook Amstaffs heeft en zij vond m  niet te dun, nou ben ik van duck overgestapt naar carnibest maar ik las op het etiket dat daar ook rijst in zit, ik doe er nu dus zelf geen pasta meer bij,
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door